sobota, 12 października 2013

[263] Serce w chmurach

Autor: Jennifer Smith
Tytuł: Serce w chmurach
Ilość stron: 222
Wydawnictwo: Bukowy Las

Jennifer Smith - dorastała w okolicach Chicago, ukończyła studia w Szkocji, a obecnie pracuje jako redaktor i pisze kolejną książkę. Serce w chmurach jest jej trzecią powieścią i jak dotychczas największym sukcesem. Prawa do jej wydania kupiło już ponad dwadzieścia krajów.



„W końcu to nie zmiany łamią człowiekowi serce, tylko to, co dobrze znane.”

Hadley Sullivan jest zmuszona być na ślubie swojego ojca z kobietą, której jeszcze nie poznała a już nie lubi. Dodatkowo, aby tam dotrzeć będzie musiała spędzić siedem dłużących się godzin w samolocie, których nie cierpi. Gdy w przeddzień ślubu zjawia się na lotnisku, okazuje się, że spóźniła się cztery minuty, a jej samolot właśnie odlatuje. Czekając na kolejny najbliższy lot poznaje przystojnego Anglika, który jak na dżentelmena przystało oferuje jej swoją pomoc przy bagażu. Ich znajomość rozpoczyna się od przyjaznej rozmowy, a z każdą kolejna godziną chłopak zaczyna ją coraz bardziej fascynować. Czy będzie to tylko krótkotrwała znajomość? Dolecą do Londynu i nigdy więcej się nie spotkają? A może wręcz przeciwnie?

„- Co naprawdę studiujesz? Chłopak odchyla się do tyłu, by spojrzeć jej w oczy. - Statystyczne prawdopodobieństwo miłości od pierwszego wejrzenia.”

Hadley to bohaterka o dużych niebieskich oczach, jasnych włosach i drobnej budowie. Od kilku miesięcy próbuje powrócić razem z mamą do normalnego, codziennego życia. Co jak się okazuje, nie jest wcale takie łatwe, ponieważ dusi w sobie mnóstwo emocji, które nie pozwalają jej zrobić kroku na przód. Ma ogromny żal do swojego ojca, że zrezygnował z rodziny, zostawił jej mamę dla innej kobiety, a ponadto teraz ponownie się żeni. Nie dość, że ona musi być na jego ślubie, to jeszcze przydzielono jej rolę druhny. Kiedy poznaje Olivera, sama podróż, pobyt w Londynie i macocha to rzeczy, o których może przy nim choć na chwile zapomnieć. Jest to chłopak niezwykle ciepły, przyjazny i inteligenty, co wzbudza w niej fascynację. Ja już od samego początku polubiłam głównych bohaterów tej powieści i uważam, że autorka świetnie ich wykreowała. Jennifer Smith udało się stworzyć dwójkę mądrych nastolatków, którzy trzeźwo i obiektywnie patrzą na świat. Jest to jedna z głównych, pozytywnych cech tej powieści. 

„Czy lepiej jest mieć kiedyś coś dobrego i utracić, czy też nie mieć nigdy”

Kolejnym atutem według mnie jest to, że akcja całej powieści toczy się dość szybko, a historia przedstawia jedynie dwadzieścia cztery godziny z życia bohaterów. Autorka w ten sposób umieściła mnóstwo ciekawych i intrygujących sytuacji, które dzieją się jedna po drugiej, nie pozwalając tym samym czytelnikowi na nudę. Czytając tę książkę byłam zauroczona historią i z niesamowitym zaciekawieniem obserwowałam jak poglądy Hadley na temat ojca i jego nowej rodziny się zmieniają. W ciągu jednego dnia zaczyna inaczej patrzeć na świat, a jej gorzkie uczucia względem ukochanego rodzica łagodnieją.


Myślę, że ogólny zarys tej historii jest bardzo ciekawy i zupełnie nie banalny. Mimo, że autorka stworzyła opowieść z motywem miłości od pierwszego wejrzenia to daleko jej do prostego i mało oryginalnego romansidła dla nastolatek. Bohaterka się zakochuje, ale równocześnie próbuje poradzić sobie z nową rzeczywistością, problemami i negatywnymi emocjami, które się w niej tłamszą. Gorąco polecam wam tę książkę na ponure i zimne wieczory, abyście i wy mogli przekonać się, czy znajomość Olivera i Hadley zakończy się wraz z przylotem do Londynu. Jestem pewna, że się nie zawiedziecie, a sama historia pozostanie wam na długo w pamięci.

9/10

38 komentarzy:

  1. Nie wierzę, że naprawdę Ci się udało <3 Gratulaaaacje! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzę o tej książce od bardzo długiego czasu i nie mogę przestać o niej myśleć.
    Może chciałabyś się na nią wymienić? Jeśli się zdecydujesz, to daj znać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety książkę miałam wypożyczoną z biblioteki ;C

      Usuń
    2. Ok. W takim razie muszę ją jednak kupić, bo u mnie nie mam jej w bibliotece ;-(

      Usuń
  3. Och aż bym nie uwierzyła, że coś dodałaś, gdyby nie to ze znam tę recenzję prawie na pamięć. :D Co do samej książki to wcześniej jakoś niespecjalnie na nią zwracałam uwagę, ale teraz jestem zachęcona i w sumie chciałabym ją przeczytać. :)

    I gratulacje za napisanie w końcu czegoś! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tej książce, przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo że to nie do końca moja bajka, to mam ją w planach od jakiegoś czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i bardzo mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka choć krótka, zapadła mi w pamięci :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się tytuł i okładka z chęcią przeczytam. Bardzo dobra recenzja. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. już wiem co kupię na prezent bliskiej mi osobie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna okładka. z chęcią sięgnę po tę książkę :) Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki come back po miesiącach ciszy! :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się twój blog. A i też jestem zwariowana! Przyjaciele z klasy mówią,że jestem pozytywnie zakręcona. :D
    W wolym czasie może wejdziesz na mojego bloga:
    mania1020304050.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię czytać twoje recezje ;)
    Mogłabyś mi odpowiedzieć na to pytanie
    Jak napisać dobrą recenzje co powinnam umieścić w poszczególnych akapitach, ogólnie jakiej długości powinna byc, itp?
    Pisze recenzje przeczytanych ksiązek w zeszycie, ale wiem ze nie są dobre/ ;0 Mogłabyś mi udzielić kilku rad jak dobrze pisać. Bardzo cie o to proszę ;) Jesli nie tu to w e-mail'u monika199624@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Nieszablonowa miłość? Skuszę się ;D
    Zapraszam też do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy blog, widzę że masz talent.. Może chciałabyś ocenić czy ja też? fikcjanatalerzu.blogspot.com zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. super blog , a recenzja genialna . Dzięki Tobie będę miała kolejną książkę do przeczytania . Ciekawe cytaty , prawdziwe :)

    zapraszam do komentowania http://czytaniemoimhobby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  17. nie czytałam, ale zapowiada się dosyć ciekawie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oto książka, która zmieniła moje życie! http://wizjezaglady.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Chyba się skuszę. Lekka, relaksująca książka z miłością w tle. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow! In the end I got a weblog from where I know how to genuinely obtain helpful data regarding my study and knowledge.


    Here is my website dentist in the lanes brighton (breastenhancementdigest.com)

    OdpowiedzUsuń
  21. They may have only a two-bedroom home and have the two children to share a space.
    Attorneys owe their client, the court, and the public at large a duty
    of truthfulness. The Toronto Disability lawyer
    specializes in disability claims and compensation for
    the victims or the injured so that they get the
    compensation they are entitled to.

    My website; Gary Neinstein

    OdpowiedzUsuń
  22. nike lunar 5.5 outlet
    These are truly impressive ideas in on the topic of blogging.

    You have touched some pleasant factors here. Any way keep up wrinting.

    OdpowiedzUsuń
  23. Write more, thats all I hav to say. Literally, it seems as though you relied
    on the video to make your point. You obviously know what youre
    talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to
    your site when you could be giving us something enlightening to read?


    Here is my web page Ask.fm locator

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny blog, zapraszam na mojego: www.cenzurki-lekturki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Hej, bardzo interesujące miejsce, super tekst, idealnie opowiedziany, pewnie od czasu do czasu odwiedze twojego bloga, ponieważ naprawde niezmiernie mi się w tym miejscu u Ciebie podoba, pozdrawiam Olka :)

    OdpowiedzUsuń
  26. bardzo ciekawy blog zaptaszam też do mnie
    http://buk-cafe.blogspot.com/ naradzie zaczynam

    OdpowiedzUsuń
  27. Muszę w końcu przeczytać tą książkę, szczególnie że ją polecasz :)
    addictedtobooks.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. książka wygląda naprawdę ciekawie, a Twoja ocena zachęca do przeczytania.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Zapraszam do mnie.

    kraj-z-ksiazkami.blogspot.com

    Maniaczka :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. Książkę przeczytałam, jednak nie wywarła na mnie zbyt dużego wrażenia. :)
    P.S Twoje recenzje są bardzo, bardzo ciekawe, pomimo że nie zawsze mam to samo zdanie. Trzymaj tak dalej!
    Uwielbiam cytat, który umieściłaś na swoim blogu



    http://wdychamzapachksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Hej! Jeśli masz wolną chwilę wpadnij na mojego bloga, którego prowadzę z przyjaciółką i zostaw po sobie ślad, byłoby nam bardzo miło :) http://czytajacechochliki.blogspot.com/ ~Magda

    OdpowiedzUsuń
  33. Mam do zaoferowania program sprawdzający www.antyplagiat.net
    Jest to program przeznaczony na komputery z systemem Windows
    który umożliwia dokładne sprawdzanie różnego rodzaju tekstów czy nie zostały wykorzystane na innych stronach internetowych.

    Programem można sprawdzać dowolną ilość tekstów zarówno mogą to być artykuły, prace dyplomowe.


    Zapraszam do obejrzenia filmiku instruktażowego

    http://www.youtube.com/watch?v=TWxQZrZMU2U

    Sam skorzystałem i polecam w 100%!

    OdpowiedzUsuń