sobota, 16 lutego 2013

[261] Po Tamtej Stronie Ciebie i Mnie

Autor: Jess Rothenberg
Tytuł: Po Tamtej Stronie Ciebie i Mnie
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 415

Jess Rothenberg dorastała w Charlestonie w Karolinie Południowej, skończyła Vassar College, potem pracowała jako redaktor w nowojorskim wydawnictwie i opracowała kilkadziesiąt książek dla młodych czytelników. Mieszka w Brooklynie, pisze „na pełnym etacie”, tańczy (nie zawsze rytmicznie) i marzy, że pewnego dnia będzie miała owczarka o imieniu Leo.

„Moje serce nie zawiodło. To ktoś zawiódł moje serce.”

Życie Bree jest doskonałe - idealna rodzina, wymarzony chłopak i niezastąpione przyjaciółki. Dzień przed szesnastymi urodzinami słyszy od Jacoba straszliwe słowa "Nie Kocham Cię". Jej świat w jednej chwili się zawala, a serce... pęka na pół. Przepełniona bólem, żalem, goryczą i strachem pojawia się po drugiej stronie, z której może obserwować jak toczy się życie najbliższych osób bez niej. Jest w miejscu pomiędzy ziemią, a niebem, gdzieś, gdzie spotyka innych zmarłych nastolatków. Poznaje tam Patricka, który bardzo przejmuje się jej losem i chce pomóc jej w zrozumieniu tego, co się wokół niej dzieje. Bree wraz z nowo poznanym przyjacielem rozpoczyna długą drogę do zrozumienia siebie, przebaczenia i szczęścia.

"Po tamtej Stronie Ciebie i Mnie" to powieść posiadająca mnóstwo atutów. Jednym z nich są bez wątpienia bohaterowie - barwni, ciekawi i różnorodni. Główną bohaterkę, Bree, polubiłam już od pierwszej strony, ponieważ jest to zwariowana, zabawna i urocza nastolatka opisująca swoje życie w sposób interesujący i pełen emocji, które szybko udzielają się czytelnikowi. To właśnie ona jest narratorką, dzięki czemu historia jest na prawdę świetnie przedstawiona. Lekki, prosty i dobrany do wieku bohaterki język, zabawne dialogi i całość okraszona mnóstwem humoru to kolejne pozytywne cechy książki. Mimo że powieść jest momentami dowcipna to nie zabraknie również chwil wzruszenia, ponieważ autorka opisuje bardzo trudny i życiowy temat, jakim jest doznanie zawodu miłosnego. Tym razem przeżyła to na prawdę młoda osóbka, która nie poradziła sobie z natłokiem negatywnych uczuć.

„Miłość znaczy kochać kogoś bardziej niż siebie samego”

Książka Jess Rothenberg mnie urzekła. Ta ciepła i lekka historia niesie ze sobą przesłanie, które zmusza czytelnika do refleksji. Autorka ukazuje prawdziwą rzeczywistość. Człowiek powinien rozważnie wypowiadać niektóre słowa, ponieważ mogą one wpłynąć na nasze relacje z drugą osobą, a przecież wypowiedzianych wcześniej słów nie da się cofnąć. Dodatkowo śmierć nie zawsze oznacza koniec wszystkiego. Bree po śmierci zaczęła dostrzegać swoje błędy i zrozumiała, że nie może żyć przeszłością, a skupić się na innych rzeczach. Nie może kierować się zemstą, ponieważ nigdy nie zazna pełni szczęścia jako duch. A w miejscu, do którego trafiła nie znajduje się przypadkowo. Właśnie tam musi zrozumieć siebie, swoje błędy i spróbować choć w niewielkim stopniu naprawić, to co zostawiła po sobie na ziemi. A czy jej się to uda? Czy kiedykolwiek przebaczy chłopakowi, przez którego zmarła?

"Po Tamtej Stronie Ciebie i Mnie" jest fascynującą lekturą, która trafi do serc nie tylko nastolatek. Prawdziwa historia przepełniona mnóstwem emocji zostanie w pamięci na długi czas. Przy tej książce spędzicie kilka na prawdę dobrych godzin. Dodatkowo fajnym elementem są tytuły poszczególnych rozdziałów w postaci cytowanych piosenek. Polecam gorąco i zachęcam do przeczytania!

6/6
9/10

15 komentarzy:

  1. Książka wciąż przede mną, ale już wiem, że na pewno po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem szczęśliwą posiadaczką! Ach cieszę się, że ją mam. Wiele dobrego się o niej nasłuchałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już długo chcę przeczytać tą książkę. Twoja recenzja podsyca tylko moją ciekawość.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiele o niej dobrego czytałam. Muszę tylko znaleźć w bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się ciekawie, trochę przypomina mi "Gdzie indziej" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. chyba nie ma osoby której ta książka by się nie podobała ;) również ją pokochałam! na pewno do niej wrócę kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo miło ją wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak wysoko? Nie spodziewałabym się, ale bardzo chętnie to sprawdzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham tego typu książki, więc z pewnością ją przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Od początku bardzo intryguje mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię książki o bohaterkach, które już jako duchy zastanawiają się nad swoim życiem. Mam nadzieję, że nadarzy mi się okazja na zakup tej powieści po promocyjnej cenie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zwariowana urocza nastolatka - zdecydowanie nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że kiedyś przeczytam. A Tobie polecam "Pomiędzy światami" J. Warman jeśli nie czytałaś, coś w podobnym stylu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam do zaoferowania program sprawdzający www.antyplagiat.net
    Jest to program przeznaczony na komputery z systemem Windows
    który umożliwia dokładne sprawdzanie różnego rodzaju tekstów czy nie zostały wykorzystane na innych stronach internetowych.

    Programem można sprawdzać dowolną ilość tekstów zarówno mogą to być artykuły, prace dyplomowe.


    Zapraszam do obejrzenia filmiku instruktażowego

    http://www.youtube.com/watch?v=TWxQZrZMU2U

    Sam skorzystałem i polecam w 100%!

    OdpowiedzUsuń