poniedziałek, 30 lipca 2012

[231] Eve

Autor: Anna Carey
Tytuł: Eve
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 304
Czas czytania: 2 wieczory

Moja opinia: Anna Carey skończyła studia na uniwersytecie w Nowym Jorku, potem była nianią, fatalną kelnerką, pakowaczką prezentów i redaktorką książek dla dzieci, aż wreszcie napisała swoją pierwszą książkę. W 2011 roku powieścią Eve rozpoczęła trylogię w duchu Igrzysk Śmierci dla starszej młodzieży.

Osiemnastoletnia Eve odkąd pamięta mieszka w zamkniętej szkole, w której przebywają wyłącznie dziewczyny. Nauczyciele wmawiają uczennicą, że mężczyźni są podli i niebezpieczni. Wszystkie wierzą, że po ukończeniu nauki zostaną przeniesione do budynku po drugiej stronie jeziora, gdzie będą wykonywały konkretne zawody umożliwiające dogodne życie i wolność. Jednak w przeddzień zakończenia Eve jest świadkiem ucieczki jednej z uczennic, Arden. Twierdzi ona bowiem, że w budynku do którego zostaną przeniesione dzieją się straszne rzeczy. Zaniepokojona dziewczyna w nocy przedziera się na drugi brzeg i odkrywa szokującą prawdę.

Po ukończeniu szkoły rolą tych dziewczyn jest rodzenie dzieci. Zaraza, która miała miejsce kilkanaście lat temu wyniszczyła 98% populacji, dlatego teraz młode dziewczyny mają pomóc w powiększeniu populacji. Eve w jednej chwili dowiedziała się, że wszystko, co wmawiały jej nauczycielki przez te lata było jednym wielkim kłamstwem. Aby się uchronić przed straszną przyszłością musi uciekać jak najdalej. Jednak czy uda jej się przeżyć po za murami szkoły? Czy osiemnastolatka zaufa Calebowi, chłopakowi spotkanemu w dziczy?

Po książkę sięgnęłam głównie ze względu na śliczną i dopracowaną okładkę oraz intrygujący opis wydawcy. Ponadto lubię poznawać historie z wizją przyszłości. Według mnie Anna Carey miała bardzo oryginalny pomysł i świetnie go wykorzystała. Zbyt mała populacja doprowadziła do tego, że Król uznawany był za jedynego mężczyznę, któremu można zaufać. A ten manipulując naiwnością ludzi wykorzystywał młode dziewczyny do rodzenia kolejnych dzieci. Z takim motywem nie spotkałam się jeszcze w żadnej książce, a trzeba przyznać, że on jednocześnie przeraża i intryguje.

Anna Carey pisze lekkim i interesującym językiem, dzięki czemu lekturę czyta się z ogromną przyjemnością. Kolejną zaletą powieści jest świetny dobór bohaterów i ich kreacja. Eve to mądra, poukładana i przestrzegająca zasad nastolatka do czasu, aż odkrywa straszliwą prawdę. Od tamtej pory tworzy się w niej przemiana, którą dostrzegamy wraz z pędzącą akcją. Dziewczyna w jednej chwili staje się czujna i nieufna do całego otoczenia. Kolejną bohaterką jest Arden, która również uciekała ze szkoły, jednak jej charakter jest zupełnie inny. Bojowa i wrogo nastawiona szybko dostrzeże, że przeżycie w samotności nie jest łatwą sztuką. I w końcu poznajemy Caleba - chłopaka, który mieszka w dziczy jednak kiedy bliżej zapoznamy się z jego osobą zobaczymy, że potrafi on być opiekuńczy i odpowiedzialny.

Jak dla mnie Eve jest świetną lekturą dla chwili zapomnienia o codzienności. Zwinność autorki powoduje, że zabiera ona czytelnika w przyszłość i pokazuje świat jakiego jeszcze nie znamy. Akcja toczy się w w miarę szybkim tempie, dlatego czytający nie zazna nudy. Eve mogę polecić wszystkim osobom lubiącym niecodzienne historie, ciekawą fabułę i dobrze wykreowane postacie. Pierwsza część trylogii wywołała na mnie bardzo pozytywne wrażenie, dlatego będę wyczekiwała kolejnej. Polecam!

5/6
8/10

Książkę otrzymałam od wydawnictwa Amber, za co serdecznie dziękuję.

31 komentarzy:

  1. Ah, strasznie chcę ją przeczytać, a swoją recenzją jeszcze bardziej mnie zaciekawiłaś ^^ Również nie spotkałam sie jeszcze z taką książką, a skoro pomysł został należycie wykorzystany zaś kreacji bohaterów nic nie zarzucasz to tylko powiększasz mi smaka na tę powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, ze przeczytam - kiedyś :-)) Zachęcasz więc nie mogłabym inaczej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez ostatnio czytałam i bardzo mi się podobała. Pół nocy nie mogłam się od niej oderwać ale w końcu musiałam bo oczy mało mi nie wypłynęły. Czekam na kolejne części.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem w trakcie czytania i książka mi się się podoba, aczkolwiek główna bohaterka czasem irytuje dziecinnym zachowaniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chętnie:) Lubię książki Amber, a ta zapowiada się wyjątkowo ciekawie:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka już wcześniej zwróciła moją uwagę, jednak po Twojej recenzji wiem, że MUSZĘ ją przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Po twojej recenzji mam wielką ochotę na tę książkę;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzisz w końcu udało Ci się napisać recenzję.,;D Co do książki to może przeczytam.^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest taki zawód jak pakowaczka prezentów?! xD
    Recenzja świetna, na książkę miałam już ochotę, gdy żadne wydawnictwo nie podejmowało się jej tłumaczenia. A kiedy dowiedziałam się, że będzie wydana... Ah! Muszę ją mieć!

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie się rozglądałam za czymś w stylu "Igrzysk", a "Eve" wygląda ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. o tak, muszę przeczytać !

    OdpowiedzUsuń
  12. jeśli wpadnie mi w ręce, to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam w planach, ale jakoś specjalnie się do jej przeczytania nie śpieszę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cały czas chcę przeczytać tę książkę, jednak ostatnio tyle wydałam na książki i tyle jeszcze na mnie czeka na półce, że po prostu brak czasu na dodatkowe tytuły :( Mam jednak nadzieję, że może w czasie roku? Sama nie wiem... niestety troszkę poczekam ...
    Zapraszam Cię serdecznie do mnie :)

    Pati ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio zaczytuję się w tego typu książkach, więc jeżeli gdzieś ją napotkam to i jej nie ominę (:

    OdpowiedzUsuń
  16. Taka recenzja dodatkowo zachęca mnie do lektury tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Hmm ... nie czytałam, aż po tej recenzji mi głupio ! :D

    Masz świetny (nie wiem jak to sie nazywa fachowo) nagłówek bloga ! Kojarzy mi się z czymś przyjemnym

    Wpadnij do mnie

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka już za mną i muszę powiedzieć, że niewiele znalazłam w niej pozytywów. Jednak nie mogę odmówić autorce tego, że doskonale potrafi zaintrygować czytelnika (zwłaszcza zakończenie zasługuje na pochwałę). Pewnie z ciekawości sięgnę również po kolejne tomy trylogii :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam od dłuższego czasu w planach. :D

    OdpowiedzUsuń
  20. No przyznam, że temat mnie zaciekawił

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam w najbliższych planach czytelniczych!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zainteresowałaś mnie! Chętnie się za książką rozglądnę, a okładka faktycznie dopracowana :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeśli będę miała okazję, sięgnę, w ramach odpoczynku. A może znajdę tam coś więcej niż tylko zwykła młodzieżówkę? Jestem na tak;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Czytałam różne opinie na temat "Eve", więc na razie raczej nie przeczytam tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  25. Zaciekawiła mnie ta recenzja oraz zachęciła do przeczytania tej książki :) Musze się za nią rozejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  26. ciekawa recenzja, muszę przyznać, że zrobiłaś mi jeszcze większego smaka na ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Raczej nie przeczytam. Pozdrawiam i zapraszam do siebie. magiczne-polki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. opis bardzo intrygujący jest co by nie mówić. co prawda nie przepadam za tego typu książkami, ale kto wie, może jednak...

    OdpowiedzUsuń
  29. I need to to thank you for this very good read!!
    I certainly enjoyed every bit of it. I have got you saved as a favorite to look at new stuff you post…

    My webpage: herbal weight loss

    OdpowiedzUsuń