poniedziałek, 16 lipca 2012

[224] Środek kapusty

Autor: Ewa Nowak
Wydawnictwo: Egmont
Seria: Księżycowy Kamień
Ilość stron: 152
Czas czytania: 1 wieczór

Moja opinia: Ewa Nowak z wykształcenia jest pedagogiem terapeutą. Jej bohaterowie poruszają, bawią i wzruszają swoją prawdziwością. Zdobywczyni nagrody głównej polskiej sekcji IBBY 2009 za "Bardzo białą wronę", autorka kilkudziesięciu powieści dla dzieci i młodzieży. Mieszka i pracuje z mężem i córką na warszawskim Bródnie.

Główną bohaterką jest siedmioletnia Julka, która dopiero rozpoczęła swoją edukację szkolną. Jako dziecko jest bardzo ciekawa świata i co rusz natyka się na nowo poznane rzeczy. Każe słowo czy przedmiot budzi w niej niemały zachwyt, dlatego szybko chce sprawdzić jak ono działa w praktyce. Przez swoją ciekawość często dochodzi do sytuacji. kiedy Julka chcąc być grzeczną wykonuje to nieprawidłowo. Jesteście ciekawi jak można być grzecznym nieprawidłowo? Siedmiolatka w fantastyczny i lekki sposób może Wam to wyjaśnić i dodatkowo pokazać skutki takiego zachowania.

Z twórczością Ewy Nowak miałam już przyjemność spotkać się nie raz i nie dwa. Uwielbiam jej książki, ponieważ są lekkie i przyjemne, dlatego sięgając po Środek kapusty wiedziałam, że książeczka mi się spodoba. Mimo że lektura kierowana jest głównie do osób młodszych to czasami mam nieopartą ochotę sięgnąć po historię dla dzieci, gdyż bez wątpienia można przy nich odpocząć. Czy tym razem było podobnie? Czy przygody siedmioletniej Julki mnie zaciekawiły? Muszę przyznać, że nie jest mi łatwo odpowiedzieć na te pytania. Z jednej strony główna bohaterka mnie momentami strasznie irytowała, ale z drugiej przypominałam sobie, że jest to jedynie kilkuletnia dziewczynka, a jej historia jest kierowana do osób w jej wieku.

Ewa Nowak posługuje się prostym językiem, dzięki czemu już najmłodsi czytelnicy nie będą mieli trudności ze zrozumieniem tekstu. Autorka większą uwagę skupiła na kreowaniu bohaterów. Oprócz głównej bohaterki, Julki poznajemy także jej brata, rodziców, babcie i koleżanki siedmiolatki. Wszyscy mają podobne charaktery i osobowości. Julia to dziewczynka mająca bujną wyobraźnię, dlatego często opowiada ludziom historie wyssane z palca, a któż by nie uwierzył tak ślicznej i uroczej istotce?

Duża czcionka i ciekawe ilustracje sprawiają, że czytelnik z przyjemnością przewraca kolejne strony i zaczytuje się w przygodach Julki. Ładna okładka i świetne wydanie na pewno przyciągną małych czytelników. Po przeczytaniu wiem, że mój wiek na pewno nie mieści się w przedziale, który obejmuje Środek kapusty. Dlatego chciałabym was zachęcić abyście polecili tę książeczkę swojemu młodszemu rodzeństwu czy kuzynostwu, ponieważ dla nich ta lektura będzie idealna. 

4/6
7/10

Książkę otrzymałam od portalu nakanapie.pl, za co serdecznie dziękuję.

Książkę można nabyć w księgarni Gandalf w atrakcyjnej cenie.


10 komentarzy:

  1. Książkę czytałam jako dziecko i z tego co pamiętam bardzo mi się podobała ;) Uwielbiam twórczość Ewy Nowak i każda jej książka jest godna polecenia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój brat skończy w tym roku dopiero (a raczej już!) 5 lat, więc jeszcze nie idzie do szkoły, jednak czas tak szybko minie, że zanim obejrzę się to już będzie musiał wybrać się tam. Myślę, że przygody Julki mogłyby go zainteresować. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama wyrosłam już z tego typu książek, ale być może kiedyś przeczytam ją córce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię tę autorkę, jednak książka już chyba nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Również bardzo lubię tę autorkę, jednak po tę książkę raczej ni sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, ja mam pytanie małe. Czy byłabyś zainteresowana umieszczeniem w Katalogu Czytelniczym? Wystarczy tylko, że dodasz Katalog do linków i napiszesz w komentarzu bądź w mailu, żebym wpisała na listę Twojego bloga. :) Oczywiście, do niczego nie zmuszam.
    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tę autorkę raczej za książki przeznaczone dla nastoletniego czytelnika :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może ta książka podoła zadaniu przekonania mojej siostry do czytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cóż, lubię tę pisarkę, ale ta książka już stanowczo nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Trochę już chyb jestem na nią za duża. Cóż, na razie mam zamiar dać szansę książkom tej pani przeznaczonym dla trochę innej grupy wiekowej.

    OdpowiedzUsuń