poniedziałek, 18 czerwca 2012

[213] Fiszki Czasowniki dla początkujących j.ang.

Tytuł: Czasowniki dla początkujących j. angielski
Seria: Fiszki
Wydawnictwo: Cztery Głowy
Poziom: A1 - A2

Moja opinia: Coraz częściej ludzie podejmują się nauki języka obcego. Aby szybko i sprawnie rozpocząć naukę można skorzystać z pomocy jaką niosą nam wydawnictwa. Ostatnio na rynku pojawiły się fiszki, które odnoszą sukcesy, zdobywają przychylne opinie i są cenione wśród uczących się osób. Ja również postanowiłam skorzystać z nich i poznać nową metodę poszerzania wiedzy. 

Fiszki Czasowniki dla początkujących to pudełeczko zawierające 300 kartoników, na których zostały zawarte najważniejsze czasowniki nieregularne, frazowe i kolokacje. Każda fiszka oznaczona jest numerkiem, dlatego sprawnie i szybko możemy odnaleźć interesujący nas czasownik. Między 1-100 kryją się nieregularne, które zostały przedstawione w trzech formach: bezokolicznik, forma czasu przeszłego i imiesłów czasu przeszłego. Kolejne kartoniki ponumerowane 101-188 odnoszą się do czasowników frazowych, zaś 189-300 to kolokacje. Ten wyjątkowy zestaw do nauki języka obcego pozwoli szybko i skutecznie przyswoić czasowniki.

Jakiś czas temu miałam już przyjemność zapoznania się z fiszkami do języka niemieckiego. Tym razem (jako, że uczę się obu języków) przyszedł czas na angielski, który zresztą bardzo lubię, a jego nauka idzie mi wyjątkowo łatwo. Kilka tygodni temu miałam w szkole powtórzenie z czasowników nieregularnych, a z pomocą przyszło mi to wspaniałe pudełeczko. Wszystkie czasowniki, które były zadane do nauczenia się ułożyłam w przegródce memboxu i ucząc się przekładałam karteczki w kolejne przegródki, kiedy udało mi się zapamiętać dany czasownik. Taką formę nauki proponuje nam wydawnictwo, jednak każdy może wykorzystać fiszki na mnóstwo sposobów i obrać sobie swoją własną metodę. Dzięki zestawowi Fiszek czasowniki nieregularne zdałam na piątkę z plusem, co było dla mnie dowodem, że te małe karteczki mogą na prawdę szybko i efektywnie nas nauczyć.

Wielką zaletą fiszek od wydawnictwa Cztery Głowy jest ich rewelacyjne wydanie. Każda karteczka została dopracowana w każdym calu, dzięki czemu są one przejrzyste i łatwe w odbiorze. Na przedniej stronie znajduje się czasownik w języku angielskim wraz z odmianą, który został zaznaczony wytłuszczonym drukiem. W lewym górnym rogu malutką czcionką naniesiony jest numer kartonika, zaś po prawej stopień trudności oraz jedna z trzech kategorii - czasowniki nieregularne, frazowe bądź też kolokacje. Na odwrocie polskie znaczenie. Każda fiszka jest czytelna, a dzięki prostokątnemu kształtowi bardzo łatwo się je trzyma i przewraca.
Po otworzeniu pudełeczka byłam bardzo zaskoczona, ponieważ znalazłam tam mnóstwo ciekawych rzeczy. Cały komplet prezentuje się bardzo bogato i efektownie, a zawarte w nim elementy to bardzo dobre pomoce naukowe. Pierwszą rzeczą jest mini płyta CD, na której znajdziemy 300 plików z czego każdy plik to nagrania haseł znajdujących się na pojedynczym kartoniku. Później jest dołączona mała instrukcja, która informuje nas czym są czasowniki i jak efektywnie uczyć się z fiszek. Właśnie tutaj zostało wyjaśnione jak prawidłowo korzystać z memboxu. Jak widać na zdjęciu opakowanie zostało podzielone na 3 przegródki i część, w której znajdują się wszystkie fiszki. Jeśli mamy ochotę nauczyć się kilku podstawowych zagadnień umieszczamy je w przegródce oznaczonej numerem jeden, a następnie próbujemy je zapamiętać. Kiedy nam się uda wówczas daną fiszkę możemy przełożyć do kolejnej przegródki, a jeśli nie to zostaje na swoim miejscu, a właściwie przekładamy ją na koniec kolejki. Przy uczeniu się możemy odtwarzać sobie ścieżkę dźwiękową zawartą na płycie CD.

Jeśli gdzieś idziecie wcale nie musicie zabierać ze sobą całego pudełka fiszek wystarczy, że będziecie mieli specjalny ochraniacz na fiszki, który mieści się do portfela czy kieszeni. Spokojnie zmieści wam się w nim kilka kartoników, a wy będziecie spokojni, że nie ulegną zniszczeniu. Takie coś również zostało dodane do kompletu, co jest fantastycznym dodatkiem. Po nauce z fiszkami jestem bardzo zadowolona i ciszę się z poznanej metody nauki. Jest to bardzo interesująca i świetna sprawa dla wszystkich osób. Przejrzystość fiszek powoduje, że już kilkakrotne ich odwrócenie pomaga zapamiętać dane wyrażenie. 

To pudełko zawiera zagadnienia, które są oznaczone poziomem trudności A1 oraz A2. Dzięki temu fiszki idealnie najadą się dla osób dopiero rozpoczynających naukę z czasownikami ale również dla wszystkich, którzy pragnę przypomnieć je sobie. Osobiście bardzo jestem zadowolona z nauki i mogę tę metodę polecić wszystkim, gdyż jest ona łatwa, prosta, ciekawa i bardzo szybko widać efekty pracy. Polecam!

6/6
10/10


Fiszki otrzymałam od wydawnictwa Cztery Głowy, za co serdecznie dziękuję.

17 komentarzy:

  1. Ja także otrzymałam od tego wydawnictwa fiszki, tylko inne :) Już mi się spodobały od razu, jak otwarłam. Z tymi także z pewnością się zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydałoby mi się taka powtórka. Może nawet sprawię sobie ten zestaw?

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawa pozycja, z pewnością wiele ułatwia w czasie nauki języka
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Z chęcią bym się z tym zapoznała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam fiszki, a w tych podobają mi się kolorowe przegródki :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedne fiszki już są w użyciu, a jeśli sprawdzą się na prawdę dobrze to i nad czasownikami pomyślę...

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie mogłam nauczyć się tych czasowników, więc może zakupię sobie do liceum

    OdpowiedzUsuń
  8. Również korzystam z fiszek, to śwoetna forma nauki, można je zabrać wszędzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Akurat ten zestaw mi się nie przyda, ale fiszki są naprawdę świetne ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przy następnej wizycie w księgarni muszę koniecznie zakupić takie tyle,że w języku niemieckim.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cześć! Moje studia akurat są językowe (angielski i niemiecki na poziomie C1), więc znam sposób uczenia się słownictwa z fiszek... Niestety, w przypadku, kiedy trzeba ich się uczyć w tysiącach (tak, to nie żart :P), szukając i kupując odpowiednie fiszki można wydać na tym sporo pieniędzy... dobra metoda na początek, na poziomie średnio- zaawansowanym proponuję robienie ich samodzielnie :)
    Cieszę się, że dużo ludzi z tego korzysta, bo to rzeczywiście ułatwia naukę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa pozycja. Ja bym wolała od razu czasowniki C, ale ten zestaw też wygląda ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. jakoś nigdy nie uczyłam się z fiszek, ale widać, że warto, bo pomagają i już wiem też z jakich można korzystać ;) Ciekawa rec ^ ^

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyda się, bo w technikum angielski leży i kwiczy...

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie korzystałam jeszcze z fiszek, ale mam nadzieję, że niedługo spróbuję uczyć się w ten sposób, bo widzę, że metoda ta jest naprawdę pomocna ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie korzystałam z fiszek, ale muszę sobie kupić takie. Jeśli nauka jest szybka i łatwa z nimi. Fiszkami języka niemieckiego też są dobre?

    OdpowiedzUsuń