niedziela, 3 czerwca 2012

[208] Sukienka z mgieł

Autor: Joanna M. Chmielewska
Tytuł: Sukienka z mgieł
Wydawnictwo: MG
Ilość stron: 240
Czas czytania: 2 wieczory

Moja opinia: Joanna M. Chmielewska w dzieciństwie marzyła, by poślubić indiańskiego wodza, zostać detektywem i pisać książki. Co z tego wyszło? Jej mąż wprawdzie indiańskim wodzem nie jest, ale ma wiele innych zalet. Joanna jest autorką opowiadań, utworów dla dzieci, a także serii wierszy. Kolekcjonuje okruchy szczęścia i anioły z osobowością.

Weronika jest jedną z nielicznych osób, którym w pełni ziściły się marzenia, bowiem ta kobieta zawsze chciała być właścicielką kawiarni. I tak też się stało. Piwnica pod liliowym kapeluszem to jedno z niewielu magicznych miejsc, ponieważ kiedy ktoś tutaj zawita później będzie już stałym bywalcem. Właścicielka jest bardzo sympatyczną osobą, zawsze przywita ciepłym słowem i pomoże w rozwiązaniu problemu, dlatego szybko można ją polubić. Do osób, które stale odwiedzają Piwnicę pod liliowym kapeluszem bez wątpienia można zaliczyć Mateusza zawsze zamawiającego tę samą kawę, Andrzejka czy też Kryśkę. Ci ludzie żyją własnym życiem i tak jak inni mają codzienne problemy, dlatego właśnie tak chętnie odwiedzają to miejsce, gdzie pachnie aromatem świeżo zaparzonej kawy, bo właśnie tutaj mają możliwość odpocząć i cieszyć się spokojem, ciszą i ciepłą rozmową...

Kilka tygodni temu zapoznałam się z debiutancką powieścią Joanny M. Chmielewskiej, która wywołała we mnie wiele pozytywnych emocji i bardzo mi się podobała. Kiedy zabrałam się za Sukienkę z mgieł byłam równie pozytywnie nastawiona z myślą, że spędzę kilka kolejnych godzin z dobrą powieścią w dłoni i znajdę się po raz drugi w ciekawie wykreowanym przez autorkę świecie. Po skończonej lekturze mój humor nadal był bardzo dobry, a dodatkowo udowodniono mi jak wielkie znaczenie w naszym życiu mają wszelkie zaistniałe sytuacje, które zdarzają się nam co dzień. 

Joanna M. Chmielewska posługuje się lekkim i barwnym językiem, co ułatwia nam czytania. Taki styl sprawia, że cała historia nabiera rumieńców, a czytelnik zupełnie zostaje w nią wciągnięty. Byłam mile zaskoczona, ponieważ już od pierwszej strony poczułam urok Piwnicy pod liliowym kapeluszem oraz polubiłam bohaterów. Z każdą kolejną stroną byłam coraz bardziej zaciekawiona i jednocześnie krok po kroku odkrywałam historię życia, przeszłość i tożsamość poszczególnych postaci, które tak na marginesie zostały bardzo dobrze wykreowane. Jeśli właśnie o nich chodzi to autorka obdarzyła ich rozmaitymi osobowościami i charakterami różniącymi się od siebie, co bardzo mnie ucieszyło. 

Przy czytaniu Poduszki w różowe słonie towarzyszyło mi mnóstwo emocji, które wywołała we mnie fabuła i muszę przyznać, że w tym przypadku było tak samo. Widać, że Pani Chmielewska stawia szczególny nacisk na to aby czytelnicy się nie nudzili, dlatego akcja tocząca się jednotorowo i spokojnie czasami ma jakieś zwroty, które mogą w pozytywny sposób zaskoczyć czytającego. Kolejną rzeczą, która bardzo podobała mi się w powieści jest realność wszystkich wydarzeń i bohaterów, ponieważ autorka napisała to z wyczuciem i przekonaniem, a podczas lektury miałam wrażenie, że wszystko co zostało zapisane na stronicach tej powieści dzieje się wokół mnie.

Dzięki takim lekturą bardzo szybko można choć na chwilę odciąć się od rzeczywistości i poznać inny świat, nowych ludzi po prostu jak by byli realni. Uwielbiam po ciężko spędzonym dniu usadowić się wygodnie i wziąć w dłonie jakąś lekką i ciepłą powieść, która wywoła na mojej twarzy uśmiech. Twórczość Joanny M. Chmielewskiej należy do tych wyjątkowych bo to właśnie przy jej książkach można porządnie się zrelaksować i odpocząć, co jest niesamowitą zaletą. Dodatkową zachętą do sięgnięcia po Sukienkę z mgieł może być ciekawa i dopracowana oprawa graficzna. Stonowana i ciepła okładka w dość prostych barwach mi bardzo się podoba i mam nadzieję, że wam również. 


Podsumowując powieść bardzo mi się podobała, gdyż została napisana spójnym językiem, ciekawa fabuła, realistyczność zdarzeń, sympatyczni bohaterowie to tylko nieliczne zalety tej lektury. Polecam wszystkim zapoznanie się z twórczością tej utalentowanej pisarki jaką jest Joanna M. Chmielewska. Jestem pewna, że przy Sukience z mgieł spędzicie kilka na prawdę dobrych godzin i pod koniec będziecie zadowoleni.

5/6
8/10

Książkę otrzymałam do wydawnictwa MG, za co serdecznie dziękuję. 

Książkę można nabyć w księgarni Gandalf za niską cenę.

16 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy nie czytałam niczego Chmielewskiej, ale przymierzam się do tego już od dłuższego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że będę miała okazję ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam na półce i niedługo się za nią zabieram. Cieszę się, że Ci się podobała, mam nadzieję że będę miała takie same wrażenia po lekturze jak ty. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo miło wspominam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio również ją czytałam i bardzo mi się spodobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam na swojej półce jedną książkę Chmielewskiej i jestem jej ogromnie ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zastanowię się... i być może dam się namówić...

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszyscy chwalą, a ja jeszcze nie czytałam...

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam żadnej książki tej autorki, ale muszę to zmienić. Coś ciekawego mnie omija

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się ciekawie, chętnie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Stoi na półce i w kolejce do czytania :) Jeszcze większa przyjemność, że jest z dedykacją samej autorki :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zainteresowałaś mnie, przeczytałabym z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  13. oj poluję na tą autorkę, ale niestety jeszcze nie udało mi się zdobyć żadnej jej książki

    OdpowiedzUsuń
  14. O,wydaje się być bardzo ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie zapoznam się z tą książką ;)

    OdpowiedzUsuń