poniedziałek, 28 maja 2012

[206] Zakochani

Autor: Lauren Kate
Tytuł: Zakochani
Wydawnictwo: Mag
Ilość stron: 224
Czas czytania: 1 wieczór

Moja opinia: Lauren Kate jest amerykańską autorką fantastyki. Kobieta dorastała w Dallas, uczęszczała do szkoły w Atlancie, a zaczęła pisać w Nowym Jorku. Obecnie mieszka w Los Angeles. Jej książki Zdrada Natalie Hargrove i Upadli, wspięły się na 3 The New York Times Best Seller List.

Zakochani to cieniutka książka zawierająca cztery opowiadania , które odnoszą się do bohaterów znanych nam z cyklu Upadli. Mamy możliwość zapoznania się z historiami Shelby i Milesa, Ronalna, Arianny oraz Lucy i Daniela, które są na swój sposób wyjątkowe, gdyż cała akcja rozgrywa się w średniowieczu. Ważnym elementem w całej książce jest miłość. Zastanawialiście się kiedyś jakie może mieć ona oblicza? Niekiedy jest zakazana, czy nieodwzajemniona ale w większości przypadkach namiętna i piękna. W tej książeczce poznacie uczucia i postawę bohaterów cyklu Upadli kiedy to byli zakochani...

Głównym powodem dla którego postanowiłam zapoznać się z tą książką było to, że uwielbiam serie Upadli i sposób w jaki została napisana. Pierwszy tom mnie zachwycił, dlatego bez wahania sięgnęłam po kolejne byłam równie zadowolona. Byłam niezmiernie ciekawa co też takiego mogła przygotować dla swoich czytelników Lauren Kate w zupełnie dodatkowej publikacji. Do lektury podeszłam bardzo pozytywnie nastawiona, jednakże nieco się rozczarowałam po przeczytaniu Zakochanych, gdyż okazało się, że jest to bardzo prosta i banalna pozycja. 


Zakochani miała być książką umieszczoną pomiędzy trzecim, a czwartym tomem całego cyklu po to by wyjaśnić niektóre zawiłości z poprzednich części. Prawdę mówiąc taka dodatkowa lektura brzmi bardzo zachęcająco dla osób lubiących twórczość Lauren Kate ale czy autorce po raz wtóry udało się oczarować czytelników? Poziom z jakim zostały napisane poprzednie części był bardzo wysoki i według mnie Kate nie udało się go utrzymać. 

Mimo pewnych niedociągnięć podczas czytania doszukałam się kilku pozytywnych cech. Jedną z nich jest to, że język i styl autorki nie zmienił się co korzystnie wpływa na całokształt. Jest on lekki i łatwy w odbiorze, dzięki czemu lekturę czyta się przyjemnością i w bardzo szybkim tempie. Dodatkowo wszystkie cztery historie mimo różnic pod pewnym kątem są do siebie podobne, a po zapoznaniu się ze wszystkimi zobaczymy, że razem tworzą one spójną całość. 

Zakochani to lektura kierowana głównie do osób, które zapoznały się z poprzednimi częściami. Jeśli ktoś ma ochotę bliżej zapoznać się z bohaterami cyklu Upadli to trafił na idealną książkę. Jest ona krótka, łatwa i prosta, dlatego nawet jeśli uznacie, że nie jest najwyższych lotów to nie stracicie nad nią dużo czasu. Według mnie Lauren Kate miała dobry pomysł lecz nie do końca go wykorzystała. Największą zaletą według mnie jest tutaj mroczna i ciemna okładka idealnie oddająca klimat całej historii.

3/6
6/10

Książkę otrzymałam od wydawnictwa MAG, za co serdecznie dziękuję. 

19 komentarzy:

  1. no to chyba sobie podaruję patrząc na końcowe oceny...
    poza tym i tak nie czytałam dotąd żadnej książki z cyklu

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawiodłam się na jednej książce tej autorki i szczerze mówiąc raczej nie sięgnę po kolejne... No, chyba że za jakiś czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam żadnej książki z tego cyklu, ale mam go w planach :)
    Szkoda, że końcowe oceny są dość słabe, ale ja mimo wszystko chyba się skuszę.

    Pozdrawiam :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z którą kolwiek z części tej serii, ale mam nadzieję, że w końcu uda mi się to zmienić. Jednak nie jestem pewna czy sięgnę w ogóle po te opowiadania.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam żadnej z książek z tego cyklu i raczej już nie przeczytam, więc i tą sobie podaruję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uhuhu...słaba ocenka, więc się śpieszyć do tej książki nie będę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie dlatego nie chcę sięgać po tę książkę. Wydaje mi się kiepska. Jednak serie przydałoby się mieć całą na półce. ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Tę serię mam na oku już od jakiegoś czasu, więc na pewno po nią chwycę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przeczytam, nie ciekawi mnie ta książka

    OdpowiedzUsuń
  10. Serię lubię, ale tak cieniutkiej książeczki nie zamierzam kupować. Może w necie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety nie czytałam, żadnej książki z tego cyklu, ale może się na nie skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyjemna powieść, ale bez rewelacji.

    OdpowiedzUsuń
  13. moja siostra uwielbia tą serię, więc zapewne i ja się kiedyś skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam żadnej książki Lauren Kate, więc nie wiem :)
    Po zapoznaniu się z serią zobaczę, czy będę mieć ochotę na przeczytanie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Okładka bardzo mi się podoba, oceny już mniej, więc spasuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam jeszcze tej serii, ale bardzo bym chciała to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. No nie wiem, coś mnie nie ciągnie do tej serii.

    OdpowiedzUsuń