wtorek, 3 kwietnia 2012

[177] Rok w Poziomce

Autor: Katarzyna Michalak
Tytuł: Rok w Poziomce
Wydawnictwo: Literackie
Seria: Owocowa #1
Ilość stron: 310
Czas czytania: 2 wieczory

Moja opinia: Katarzyna Michalak - pisarka, autorka bestsellerowych powieści. Pierwszą książkę napisała w w wieku sześciu lat, była to opowieść o zwierzętach. Od tamtej pory pisanie i zwierzęta to jej największa pasja. Dla pisania porzuciła pracę i uciekła z Warszawy do domku marzeń, gdzie mieszka na stałe ze swoimi zwierzętami.

"Domek tysiąca poziomek"

Główną bohaterką jest trzydziestu dwu letnia Ewa Złotowska, która marzy o białym domku na wsi. Chce w życiu znaleźć swoje miejsce i czuć się w nim jak najlepiej, dlatego postanawia rozpocząć pracę w wydawnictwie przyjaciela by móc iść od banku i wziąć kredyt, a następnie kupić swój wymarzony dom. Poprzez pracę poznaje kilku wspaniałych ludzi m.in. Karolinę, której to książka ma zostać bestsellerem. Na jej drodze staje również przystojny i czuły Witold, który chce dla bohaterki jak najlepiej. Jednak w pewny momencie wszystko zaczyna się komplikować, a  Ewa powoli traci wiarę we własne możliwości. Czy jednak los uśmiechnie się do niej i bliskich? Czy Ewa Złotowska zazna odrobiny szczęścia i będzie mogła cieszyć się własnym życiem?

Pierwszą zaletą, którą dostrzegłam czytając książkę byli świetnie wykreowani bohaterowie. Ich charaktery, osobowości i upodobania są odmienne dlatego każdy wydaję się być bardzo oryginalną postacią. Najbardziej polubiłam Ewę Złotowską za jej poczucie humoru i marzenia, które za wszelką cenę próbuje spełnić. Karolina jest również sympatyczną kobietą, która od razu przypadła mi do gustu. Jeśli chodzi zaś o mężczyzn to Andrzej oraz Witold są niewiarygodni. Obaj są zawsze pomocnymi przyjaciółmi, i mimo własnych problemów troszczą się o najbliższych. Czytając powieść miałam wrażenie jak bym znała te osoby od dłuższego czasu - bardzo łatwo się z nimi utożsamić i muszę przyznać, że Katarzyna Michalak wykreowała je wręcz po mistrzowsku.

Fabuła została skonstruowana w bardzo ciekawy sposób. Akcja toczy się jednotorowo i spokojnie, a mimo to autorka wprowadziła kilka zwrotów, które niewątpliwie ucieszą czytelników. Rok w poziomce czyta się z niesamowitą szybkością dzięki zwinnemu stylowi jakim Katarzyna Michalak się posługuje. Język można określić jako lekki, prosty, łatwy w odbiorze i pełen humoru.

Narracja prowadzona jest z perspektywy tytułowej Ewy co jest dodatkowym atutem. Dzięki temu możemy bliżej zapoznać się z jej myślami, uczuciami, marzeniami oraz lękami. W pewnym momencie można poczuć jak byśmy to my razem z nią podejmowali te wszystkie ważne decyzje. Czytając tę powieść uśmiech nie schodził mi z twarzy.

Od dawna podchodziłam sceptycznie do książek polskich autorów. Jednak przeczytawszy Rok w poziomce wróciła mi wiara, że i nasi rodacy są w stanie zaciekawić czytelników i stworzyć powieść godną pozytywnych opinii. Mimo, iż przeczytałam dopiero jedną książkę Katarzyny Michalak to bez wątpienia zaliczam ją do ulubionych autorów i mam nadzieje, że już nie długo zapoznam się z kolejnymi jej powieściami.

Warto również zwrócić uwagę na fantastyczną oprawę graficzną. Magiczna okładka przedstawiająca mały domek i jesienne drzewa niewątpliwie przyciągnie wielu czytelników. Zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz powieść jest równie ciekawa i dopracowana. Ciepły oraz sympatyczny opis, także pozytywnie wpływa na całokształt.

Już dawno nie spędziłam tak mile czasu przy lekturze. Rok w Poziomce polecam wszystkim osobą szukającym spokojnej i pełnej humoru lektury napisanej w fantastyczny sposób.. Jeśli macie ochotę poznać sympatyczne postacie, zagłębić się w pełnej marzeń historii i oderwać się od rzeczywistości koniecznie musicie zapoznać się z pierwszym tomem świetnie zapowiadającej się serii Owocowej. Ja przeczytałam i jestem mile zaskoczona mam nadzieję, że i wam Rok w poziomce się spodoba. Polecam - na prawdę warto!

Opis książki: Historia Ewy – trzydziestokilkuletniej kobiety po przejściach, która postanawia spełnić wreszcie swoje marzenie i zamieszkać w ukochanym domu. Ale jak wszystko w życiu to marzenie ma również swoją cenę: Ewa, chcąc zarobić na kupno wymarzonego domku pod lasem podejmuje pracę w wydawnictwie przyjaciela (skądinąd bardzo atrakcyjnego) i ma za zadanie znaleźć prawdziwy bestseller…I tu zaczynają się przygody…

6/6
10/10

Książkę otrzymałam od wydawnictwa Literackiego, za co serdecznie dziękuję.

17 komentarzy:

  1. Nie jestem pozytywnie nastawiona do polskich autorów, ale skoro ocena taka wysoka to po książkę chętnie sięgnę;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dużo czytałam książek o podobnej tematyce, więc sądzę, że nic się nie stanie, jeżeli tę sobie odpuszczę.

    Pozdrawiam i zapraszam, Klaudia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama nie wiem, czy chcę przeczytać tę książkę, czytałam już wiele bardzo negatywnych opinii o tej autorce... Ale może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj wieczorem zamierzam ją zacząć ^^ Liczę na równie pozytywne wrażenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Typowo kobiece obyczajówki to nie moja bajka, więc na razie podziękuję i poczekam, aż zmienią mi się upodobania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Koniecznie muszę poznać twórczość Kasi Michalak, gdyż wiele osób zachwala bardzo jej książki. Zresztą twoja pochlebna recenzja i wysoka nota mówią same za siebie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Książkę mam w planach jak i inne tej autorki i bardzo się cieszę że tak wysoko ją oceniłaś! =]

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze kusisz, jednak z reguły nie sięgam po takie ksiażki... musze się jeszcze zastanowić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Po Twojej pozytywnej recenzji nie pozostaje nic innego jak tylko przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widziałam wiele pozytywnych recenzji na temat książek pani Michalak. Muszę kiedyś przekonać się o tym i sięgnąć po książkę jej autorstwa. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Polska literatura współczesna to nie jest to,c o lubię najbardziej, ale być może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak samo jak Catalina, nie przepadam za polską, współczesną literaturą, jednak dla pani Michalak chyba zrobię wyjątek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O, aż tak dobrze? Czytałam jedną książkę tej pani i szczerze mówiąc średnio przypadła mi do gustu, ale widzę że muszę jeszcze kiedyś do niej wrócić - może wtedy zmienię zdanie? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dawno już nie czytałam książki o podobnej tematyce, więc może najwyższy czas, by wreszcie się przełamać :) Kusisz strasznie, więc w najbliższym czasie sięgnę :) :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z chęcią bym przeczytała, zwłaszcza, że recenzja taka pochlebna.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mój egzemplarz czeka na swoją kolej i mam nadzieję, że spodoba mi się tak bardzo, jak Tobie ;D

    OdpowiedzUsuń