środa, 21 marca 2012

[169] Niezapominajki

Autor: Ewelina Kłoda
Tytuł: Niezapominajki
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Ilość stron: 527
Czas czytania: 3 dni

Moja opinia: Kiedy zobaczyłam w zapowiedziach ksiązkę Niezapominajki od razu zwróciłam na nią uwagę. Prosta aczkolwiek ciekawa okładka oraz zachęcający opis sprawiły, że zapragnęłam zapoznać się z tą powieścią. Jednak czy warto sięgać po książki wyłącznie z powodu ładnego wydania?

Główną bohaterką jest Izabela, która po śmierci swojej matki opuszcza ukochany Kraków i przeprowadza się do dziadka, z którym nie utrzymywała stałych kontaktów. Nie jest jej łatwo zaaklimatyzować się w nowym miejscu jednak zaraz po przyjeździe poznaje Majkę i Arka, którzy jak się okazuje są wspaniałymi przyjaciółmi. Dziadek Izy jest wobec niej surowy i oschły dlatego dziewczyna nie może doczekać się kiedy ukończy upragnione osiemnaście lat i będzie mogła rozpocząć samodzielne życie. Jest jednak coś, co nie daje jej spokoju - Izabela za wszelką cenę chce poznać swojego ojca, o którym nic nie wie. Kiedy poznaje Geralda - przyjaciela swojej zmarłej matki od razu się z nim zaprzyjaźnia mimo, że jest dwa razy starszy od niej. Czy Iza rozwiąże zagadkę z przeszłości i dowie się kim jest jej ojciec? Jak potoczą się jej dalsze losy? Czy dowie się dlaczego dziadek jest wobec niej taki srogi?

Powieść została napisana w formie pamiętnika prowadzonego przez główną bohaterkę - Izabelę. Dzięki narracji pierwszoosobowej możemy odczytać wszystkie jej myśli, uczucia i emocje. Po tym jak jej matka została zraniona uczuciowo przez kilku mężczyzn Iza uważa, że nigdy się nie zakocha. Jednak miłość to uczucie, które samo do nas przychodzi - motylki w brzuchu, nogi jak z waty i wewnętrzna radość. Właśnie takie odczucia ma Iza kiedy patrz na Krzysztofa jednak czy w porę zda sobie sprawę, że jest zakochana? Czy bariera, którą chroni się przed wszelkimi uczuciami zostanie zburzona?

Możemy również śledzić wszystkie kroki, które Izabela podejmuje by w końcu odnaleźć swojego ojca. Jednak jak dowiedzieć się cokolwiek o człowieku, którego nawet imię jest dla nas nieznane? Fabuła została w ciekawy sposób skonstruowana i przedstawiona. Akcja toczy się jednotorowo, spokojnie i bez większych zwrotów. Już po kilku stronach można wciągnąć się w historię Izabeli i razem z nią przeżywać wszystkie wzloty i upadki.

Ewelina Kłoda w swojej powieści porusza ważne kwestie życiowe. Pokazuje na czym polega prawdziwa przyjaźń i czym jest miłość. Przyjaciel to osoba, która będzie przy nas zawsze nie zależnie od okoliczności. Zawsze nas pocieszy, podniesie na duchu ale też da wartościowe rady. Takimi przyjaciółmi są Majka i Arek dla głównej bohaterki.

Język jakim posługuje się autorka jest lekki, prosty, przyjemny i łatwy w odbiorze. Najbardziej podobało mi się zakończenie - nieprzewidywalne i intrygujące jednocześnie. Mimo dużej ilości stron ksiązkę czyta się bardzo szybko dzięki dużej czcionce, interesującej fabule oraz sympatycznym postaciom. Książkę polecam wszystkim bez względu na wiek. Jest to ciepła opowieść o prawdziwym życiu - miłości, przyjaźni, rodzinie i zagadce z przeszłości.

Opis książki: Początek wakacji jest dla Izabeli czasem wielkich zmian - po śmierci matki musi wyprowadzić się z ukochanego Krakowa do swego dziadka, z którym od lat nie utrzymywała kontaktów. Buntownicza natura osiemnastolatki i młodzieńczy upór, despotyzm starszego pana oraz żale z przeszłości sprawiają, że niełatwo im żyć pod jednym dachem. Dziewczyna nie traci nadziei na odnalezienie ojca, którego nie miała szansy poznać. Dlaczego?
Nieoczekiwanie w miasteczku pojawia się Gerald, dawny przyjaciel matki. Iza odnajdzie w nim wsparcie i pomoc w rozwiązaniu zagadek z przeszłości, ale nie tylko. Wniesie on w jej życie więcej, niż mogła się spodziewać...
 
5/6
8/10

Książkę otrzymałam od wydawnictwa Zysk i S-ka, za co serdecznie dziękuję.

18 komentarzy:

  1. Może to co za kilka znaków powiem, będzie banalna, lecz zachęciłaś mnie do lektury tej książki. Bardzo mnie zachęciłaś, dlatego jeżeli będę miała taką możliwość - przeczytam.

    Pozdrawiam i zapraszam, Klaudia.

    OdpowiedzUsuń
  2. To może być ciekawe, więc jeśli będę miała okazję to chętnie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się bardzo ciekawie. A forma pamiętnika zachęciła mnie do lektury tym bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie słyszałam, ani o tej powieści ani o jej autorce. Fabuła książki wydaje się dość oklepana i mało oryginalna. Lubię jednak formę pamiętnikową, więc w przyszłości pewnie skuszę się na przeczytanie tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam, że nigdy nie spotkałam się z tą książką. Przez to jeszcze bardziej chciałabym ją przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam ją niedawno w nowościach Zysku i mnie zaintrygowała :D Po takiej recenzji jest tym bardziej zachęcona ;>

    OdpowiedzUsuń
  7. Recenzja interesująca, ale książka sama w sobie jakoś do mnie nie przemawia niestety.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo zachęcająca, jak dla mnie. Chętnie sie skuszę:) a pzoa tym świetna okładka

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi dość ciekawie, wiec może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce, ale zapowiada się ciekawie, więc będę miała ją na uwadze przy najbliższej wizycie do biblioteki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Może kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny nowy wygląd bloga :)
    Zapraszam do siebie na nowego posta.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze to przemyślę, ale może kiedyś sięgnę po książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niby fajnie, miło, ale chyba nie dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej ;-) Zapraszam cie do wzięcia udziału w konkursie na moim blogu do wygrania jest książka pt. Historia srebrnego talizmanu .
    Regulamin jest u mnie na blogu ;-)
    Zapraszam .

    www.loveeread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Z chęcią bym przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ta książka podbiła moje serce...
    Spędzam z nią jak najwięcej czasu...
    Uwielbiam ją!

    OdpowiedzUsuń