poniedziałek, 19 marca 2012

[168] Pan potwór

Autor: Dan Wells
Tytuł: Pan potwór
Wydawnictwo: Znak
Ilość stron: 296
Czas czytania: 2 wieczory

Moja opinia: Pan potwór to druga część znakomitej trylogii, która bardzo szybko zyskała dużą popularność i pozytywne recenzje. Pierwszy tom przypadł mi do gustu dlatego z ciekawości szybciutko przeczytałam o dalszych losach Johna. Jednak czy Dan Wells utrzymał wysoki poziom w swojej powieści? Czy kontynuacja okazała się równie dobra?

Kiedy seryjny morderca, który terroryzował miasteczko Clayton został wyeliminowany przez Johna, ogłoszono go bohaterem. Jednak jego czyn miał sporo negatywnych skutków, a jednym z nich było to, że Pan potwór, który cały czas drzemał w środku nastolatka zbudził się. Aby go zaspokoić swoją żądze John wznieca małe pożary oraz pomaga w zakładzie pogrzebowym swojej matki. Całkiem niespodziewanie w miasteczku dochodzi do kolejnych brutalnych morderstw, a ofiarami stają się kobiety. Agent FBI, który zajmuje się tą sprawą zwraca szczególną uwagę na to, że zwłoki zawsze pojawiają się tam gdzie jest John.


Narratorem powieści jest sam John dzięki czemu możemy wczuć się jego postać i zobaczyć świat jego oczami. Jest to bardzo interesujące, a zarazem przerażające gdyż mamy możliwość spojrzeć w głąb głównego bohatera i poznać wszystkie jego myśli. 


Fabuła została w ciekawy sposób skontrowana i przedstawiona. Autor przyciągnął większość czytelników dzięki swojej umiejętności do opisywania brutalnych scen. Balsamowanie ciał czy też zwłoki ofiary, która przed śmiercią przeszła przez tortury dla Dana Wellsa są scenami, o których pisze bez większych skrupułów i nie zwraca uwagi na to jak czytelnik zareaguje na takie opisy.
 

Fabuła znacznie różni się od tej z poprzedniego tomu. Z początku akcja rozkręca się bardzo powoli i kilka początkowych rozdziałów wleką się niemiłosiernie. Jednak po pewnym czasie autor stopniowo wprowadza emocje i napięcie. Wszystko zaczyna dziać się tak szybko, że na twarzy czytelnika z każdą kolejną stroną można dostrzec coraz większy wyraz zaciekawienia i zadziwienia.

Język jakim posługuje się Dan Wells jest nadal taki sam - lekki, prosty i łatwy w odbiorze dzięki czemu książka trafi do szerszego grona czytelników. Jestem zdania, że gdyby autor od samego początku zasypał czytelników wartką akcją to kontynuacja wypadła by o wiele lepiej. Nie mnie jednak muszę przyznać, że ksiązkę czytałam z ogromnym zaciekawieniem.

Moim zdaniem Pana Potwora nie powinny czytać osoby o słabych nerwach. Jest to powieść nieprzewidywalna, zaskakująca i intrygująca. Warto również zwrócić uwagę na ciekawą okładkę, która przyciągnie nie jednego czytelnika. Jestem ogromnie ciekawa czym Dan Wells zaskoczy nas w ostatnim tomie, który będzie miał premierę jeszcze w tym roku. Polecam! 

Opis książki: Całe życie starałem się trzymać moją mroczną naturę pod kluczem, gdzie nikogo nie może skrzywdzić. Jednak pojawił się demon i aby go powstrzymać, musiałem ją uwolnić. A teraz nie bardzo wiem, jak nad sobą zapanować.
Tę mroczną stronę nazwałem Panem Potworem. To on śni o ociekających krwią nożach i wyobraża sobie, jak wyglądałaby czyjaś głowa wbita na pal. Nie cierpię na rozszczepienie osobowości, nie słyszę głosów ani nic w tym stylu, tylko... Trudno to wyjaśnić.

4/6
7/10
Książkę otrzymałam od wydawnictwa Znak Emotikon, za co serdecznie dziękuję.


7 komentarzy:

  1. Przeczytam jeśli nadaży się okazja ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Po końcówce Twojej recenzji jestem przerażona przez lekturą tej książki, a mam już u siebie do recenzji...
    Miejmy nadzieję, że będzie mi się podobała. :}

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam. I do tej pory nie miałam zamiaru. Ale chyba zabiorę się za 1 cz;)

    loveeread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę się zaopatrzyć w tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Najpierw muszę znaleźć czas i sięgnąć po pierwszą część i której słyszałam same pozytywy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba szkoda mi czasu na tę książkę - nie do końca to moja tematyka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejna seria Znaku, która zasługuje na uwagę? No, no :) Chciałabym przeczytać pierwszą część!

    OdpowiedzUsuń