sobota, 17 marca 2012

[167] Magiczna zagadka

Autor: P.D. Baccalario, A. Gatti
Tytuł: Magiczna zagadka
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Seria: Na tropie sensacji #2
Ilość stron: 200
Czas czytania: 1 wieczór

Moja opinia: P.D Baccalario jest włoskim pisarzem tworzącym literaturę dla dzieci i młodzieży. Jego powieści przyniosły mu ogromną popularność. Tym razem możemy poznać książkę, która jest wynikiem wspaniałego duetu obdarzonego bogatą wyobraźnią. Jak prezentuje się kolejna część serii Na tropie sensacji?

W jednej z paryskich kamienic przy zaułku Woltera 11 mieszka grupa lokatorów, których łączy jedna wspólna pasja - rozwiązywanie zagadek kryminalnych. Po ostatnich wydarzeniach i szczęśliwym zakończeniu w sprawie nie jakiego Marcela Dumonta towarzystwo nabrało ogromnego zapału do kolejnych śledztw. Tym razem podczas spotkania w opuszczonym mieszkaniu, które niegdyś należało do najsłynniejszego paryskiego detektywa grupa dowiaduje się o kolejnej zagadce, która prosi się o rozwiązanie.

Sprawa dotyczy legendarnego maga Offenbach, który został napadnięty i teraz walczy o życie w szpitalu. Pewnej nocy na zebraniu iluzjonistów wyszedł na zewnątrz i wtedy ktoś rozbił na jego głowie duży wazon. Głównym podejrzanym jest mężczyzna we fraku. Czy Klub detektywów amatorów podoła zadaniu i rozwiąże tą zagadkę? Co tak na prawdę wydarzyło się tamtej nocy? Kto jest odpowiedzialny za napaść na maga?

Pierwszą zaletą jaka rzuca się w oczy już na początku to grupa świetnie wykreowanych postaci. Każdy bohater z osobna ma inny charakter i osobowość a mimo to wszyscy się dogadują i podzielają wspólną pasję. Nikola i Simon to sympatyczne rodzeństwo, które bardzo polubiłam i to oni są dla mnie najbystrzejsi z całej gromady.

Fabuła została w ciekawy sposób skonstruowana i przedstawiona. Akcja piędzi jak szalona i czytelnik  nie może odłożyć tej lektury na bok ponieważ z każdą kolejną stroną jest coraz bliżej rozwiązania. Książkę przeczytałam w jeden wieczór i byłam zdziwiona ile zwrotów akcji można umieścić w lekturze liczącej zaledwie dwieście stron. Magiczna zagadka to książka nieprzewidywalna, którą czyta się z czystą ciekawością i przyjemnością.

Język jaki występuje w książce jest lekki, prosty, przyjemny i łatwy w odbiorze dzięki czemu trafi do szerszego grona czytelników. Książkę mogą przeczytać wszyscy bez względu na wiek i płeć co bardzo mnie cieszy. Warto również wspomnieć o świetnej oprawie graficznej. Ciekawa okładka, zachęcający opis oraz estetyczne wydanie to same zalety. Dodatkowo w środku znajdziemy śliczne ilustracje, które dodają lekturze uroku ale również pozwalają poczuć ten klimat pełen zagadek. Polecam - na prawdę warto!

Opis książki:
Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że mieszkańcy domu nr 11 w zaułku Woltera to zwykli lokatorzy, jakich wiele w paryskich kamienicach. Jednak pozory mylą! Co łączy właściciela antykwariatu, listonosza, gospodynię domową, słynnego adwokata i trójkę nastolatków? Ich wspólny sekret: klub detektywów-amatorów. Za każdym razem, gdy pojawia się zagadka kryminalna, z którą nawet policja nie daje sobie rady, detektywi zbierają się w swojej tajnej bazie: mieszkaniu na pierwszym piętrze, należącym kiedyś do Gustawa Darbona, największego detektywa w Paryżu. Tam, między jednym a drugim kawałkiem domowego ciasta … rusza śledztwo!
Nikola i Simon na tropach prawdziwej tajemnicy: legendarny mag Offenbach, niekwestionowany król iluzjonistów, jest u kresu życia. Został napadnięty podczas kongresu największych magów świata! Jedyną wskazówką jest tajemniczy mężczyzna we fraku, którego widziano na miejscu zbrodni. Czyżby to on był winny napaści?

5/6
8/10


Książkę otrzymałam od wydawnictwa Zielona Sowa, za co serdecznie dziękuję.


11 komentarzy:

  1. Już od dawna mam zamiar zapoznać się z książkami tego pisarza, ta również jest w moich planach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam P.D. Baccalario więc moze przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się bardzo ciekawa książeczka. Chętnie ją nabędę jako prezent dla najmłodszych w mojej rodzinie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Baccalaria przeczytałam dwie książki, nie zachwyciły mnie jakoś specjalnie, a na mojej półce jeszcze ich kilka stoi... Po tę raczej nie sięgnę, niestety.


    Pozdrawiam i zapraszam, Klaudia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też raczej wybrałabym ją na prezent:)

    OdpowiedzUsuń
  6. No, no...ciekawie, ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie na nią czekam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Z chęcią sięgnęłabym po taką lekką lekturę, o przystępnym języku. Mam nadzieję, że niedługo będę miała okazję to zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  9. dodałam cię do listy moich blogów i liczę na to samo .
    U mnie nowa notka .
    Zapraszam ;)
    www.loveeread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Książki tego autora lubię, po tę też pewnie kiedyś sięgnę.:D

    OdpowiedzUsuń
  11. To jest najlepszy autor książek :) czytałam wszystkie jego książki oprócz serii Century . Na tropie sensacji wciągnęło mnie jak reszta jego książek. Wtymroku był on w Krakowie i w Warszawie, ale niestety mnie nie było :/ pozdro dla jego fanów :)

    OdpowiedzUsuń