wtorek, 14 lutego 2012

[148] Nigdy i na zawsze

Autor: Ann Brashares
Tytuł: Nigdy i na zawsze
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 352
Czas czytania: 2 dni

Moja opinia: A.Brashares bestsellerowa amerykańska pisarka (ponad 8 milionów książek sprzedanych na całym świecie). Jej powieści z cyklu „Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów” doczekały się adaptacji filmowych. Gdy ujrzałam zapowiedź ''Nigdy i na zawsze'' wiedziałam, że książka przypadnie mi do gustu. Oczywiście nie pomyliłam się, Ta piękna historia o prawdziwej miłości wciągnęła mnie bez reszty. A wy wierzycie w miłość, która trwa wiekami? W to, że można żyć wiecznie budząc się w nowych wcieleniach?

"Czasem miłość trwa dłużej niż życie."

Daniel żyje już od 1000 lat, a mimo to pamięta każde ze swoich żyć i wcieleń. W piątym stuleciu przeżył coś, co odbiło się na każdym z jego kolejnych wcieleń. Razem z bratem i innymi wojownikami napadł na wioskę gdzie doszło do rabunku i podpaleń. Na progu jednego z palących się domów stanęła dziewczyna, która na zawsze zamieszkała w jego sercu. To właśnie ją Daniel będzie szukał w kolejnych wcieleniach jednak nie za każdym razem będzie to takie łatwe. On pamięta każde ze swoich żyć natomiast ona nie. Ale czy w końcu uda im się złączyć i żyć szczęśliwie? Czy prawdziwa miłość zwycięży?
Czytając ''Nigdy i na zawsze'' zapoznajemy się z każdym kolejnym wcieleniem Daniela i jego ukochanej. Przemierzamy różne zakątki świata i poznajemy inne kultury. Z drugiej strony znajdujemy się w XX1 wieku i tutaj śledzimy ich losy. Przeszłość i teraźniejszość splatają się ze sobą tworząc niesamowicie ekscytującą fabułę.

Książka spodobała mi się już od pierwszej strony. Przyjemny i lekki język jakim posługuje się autorka jest jedną z głównych zalet. Ciekawa, intrygująca fabuła. ''Nigdy i na zawsze'' łączy ze sobą kilka gatunków literackich- każdy znajdzie tu elementy fantastyczne, przygodowe oraz romantyczne. Ann umiejętnie wprowadziła do powieści opisy minionych czasów. Przez co nie są one nużące a bardzo ciekawe. Bohaterowie są świetnie wykreowani i interesujących charakterach. 

Podobało mi się to, że książka nie jest zwyczajnym romansidłem. Mimo, iż miłość jest tutaj głównym wątkiem to znajdziemy też kilka wątków pobocznych. Przeżywając razem z Danielem jego kolejne wcielenia możemy zapoznać się z elementami historycznymi, które są fantastycznym dodatkiem ponieważ łatwiej jest nam się wczuć w klimat i dostosować do czasu panującego w książce.

Oprawa graficzna książki jest fantastyczna. Śliczna okładka i tytułowe napisy przyciągają wzrok. Do tego zachęcający opis i estetyczne wydanie podsycają ciekawość. Myślę, że ''Nigdy i na zawsze'' spodoba się wszystkim bez względu na wiek czy płeć. Tak jak wspomniałam jest to piękna opowieść o prawdziwej miłości. Podczas czytania będzie w nas buzowała ogromna fala emocji, a książka pozostanie w naszej pamięci jeszcze na długi czas po jej przeczytaniu. Polecam!

Opis książki: Żyję od ponad tysiąca lat. Umierałem niezliczoną ilość razy. Zapomniałem, ile dokładnie. Zakochałem się i moja miłość trwa nadal. Ciągle szukam swojej ukochanej. Ciągle ją pamiętam. Noszę w sobie nadzieję, że pewnego dnia ona też mnie sobie przypomni

6/6
9/10


 
Książkę otrzymałam od wydawnictwa Otwarte, za co serdecznie
dziękuję.

9 komentarzy:

  1. Idealna na walentynki? :) Mam ją w planach tylko niestety nie mam jej dzisiaj przy sobie... a szkoda, bo chyba jest bardzo nastrojowa ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam! Magiczna i wspaniała książka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna, bardzo mi się podobała! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna pozytywna recenzja tej książki. Co raz bardziej pragnę ją przeczytać. Chociażby ze względu na autorkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aaa, jak strasznie Ci zazdroszczę, że miałaś okazję przeczytać tę książkę, i to jeszcze dostałaś ją od wydawnictwa *-* Mam na nią ogromną ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej lubię tą autorkę z chęcią przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam i jak dla mnie była średnia, trochę za bardzo się ciągnęła a to omijanie się wzajemnie działało mi na nerwy...

    Pozdrawiam, Klaudia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna książka, ale mam nadzieję, że nie będzie kontynuacji, bo "Nigdy i na zawsze" straci całą swoją magię. ;)

    OdpowiedzUsuń