niedziela, 15 stycznia 2012

[134] Chichot losu

Autor: Hanka Lemańska
Tytuł: Chichot losu
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Ilość stron: 232
Czas czytania: 1 wieczór

Moja opinia: Po ''Chichot losu'' sięgnęłam z czystej ciekawości. Przeczytawszy kilka ciekawych i interesujących recenzji na temat owej książki myślałam ,że będzie to ciekawa lektura. Miałam ochotę na coś lekkiego, a zarazem interesującego. Czy dostałam to czego chciałam? Czy powieść Hanki Lemańskiej jest powieścią wartą uwagi? Zdecydowanie tak!

''Wracałam do domu, słysząc za plecami drwiący chichot losu.''

Główną bohaterką jest dorosła Joanna ,która ma dobrą pracę i partnera. Pewnego wieczora odbiera telefon od ,którego wszystko się zaczyna. Na trzy dni pod jej opiekę trafia rodzeństwo- Aśka i Łukasz. Los zaczyna drwić z Joanny, a ona staje przed masą trudnych wyborów. Gdy jej przyjaciółka i matka dzieci na wraca na czas życie Joanny staje do góry nogami...

''Chichot losu'' to powieść, która zaciekawiła mnie już od pierwszej strony. Pani Hanna pisze bardzo lekko i nieskomplikowanie dzięki czemu powieść czyta się przyjemnie i trafia ona do wszystkich czytelników. Główna bohaterka- Joanna jest ciekawą postacią aczkolwiek chwilami irytującą. Muszę przyznać ,że po skończonej lekturze dostrzegłam w niej piękną i inteligentną kobietę ,która podjęła słuszne decyzje.Natomiast moim ulubieńcem został Łukaszek, który jest bardzo mądrym i wygadanym dzieckiem co daje mu niesamowitego uroku.

Książka napisana została w sposób ciepły i pełen humoru. Fabuła jest prosta ale interesująca. Byłam bardzo zaskoczona tą powieścią- jest ona idealna na jeden wieczór. Przy takiej książce nie sposób się nudzić. Duża czcionka ułatwia czytanie a, ładna okładka jest przyjemna dla oka.

Autorka poruszyła w swojej książce ciężki temat. Ponieważ kobieta bez zobowiązań nagle staje się zastępczą matką dwójki obcych dzieci. Dlatego w takiej sytuacji irytujące zachowania Joanny zostają usprawiedliwione. Jak my byśmy zachowywali się w takiej sytuacji? Powinniśmy patrzeć wyłącznie na swoje dobro czy może dzieci? Polecam


Opis książki: Czy wiesz, że odbierając telefon w środku nocy możesz przewrócić całe swoje życie do góry nogami? Chichot losu opowiada taką właśnie historię. Bohaterką powieści jest kobieta wyzwolona, mająca dobrą pracę i atrakcyjnego partnera. Jej życie niespodziewanie komplikuje się i gmatwa za sprawą dwójki całkiem obcych dzieci i rudego kota. To książka która pokazuje, że nie wszystko w życiu da się zaplanować i przewidzieć, a potrzeba bycia przyzwoitym człowiekiem niejednokrotnie stawia nas przed trudnymi wyborami i ich konsekwencjami.

5/6
7/10

Książkę otrzymałam od wydawnictwa Zysk i S-ka, za co serdecznie dziękuję.

17 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o niej wcześniej, a zapowiada się interesująco ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam o niej dość dużo, ale tymczasowo muszę sobie odpuścić ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Serial mi się bardzo podobała, to może i kiedyś po książkę sięgnę :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm ... chyba sobie odpuszczę jak na razie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Również sobie odpuszczę tę książkę. Może kiedyś sięgnę, ale tylko jeśli będzie w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam kilka odcinków serialu o tym samym tytule (choć nie wiem czy był na podstawie tejże książki) i momentami naprawdę można się było uśmiać. Jeśli książka wywołuje choćby podobne odczucia to z chęcią ją przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak nadarzy się okazja przeczytać, to czemu nie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej książce i podobno jest też film o takim tytule, ale dokładnie nie wiem. Zaciekawiła mnie twoja recenzja i bardzo chętnie poznam bliżej ,,Chichot losu''. Wierzę, że przypadnie mi ona do gustu tak jak tobie. Zobaczymy.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. O, to jest z pewnością interesująca lektura. Myślę, że jeśli będę miała okazję, to z pewnością sięgnę :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam o tej książce i podobno jest też film o takim tytule, ale dokładnie nie wiem. Zaciekawiła mnie twoja recenzja i bardzo chętnie poznam bliżej ,,Chichot losu''. Wierzę, że przypadnie mi ona do gustu tak jak tobie. Zobaczymy.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Na podstawie tej książki powstał serial? Bo serial o takim tytule bardzo mi się nie podobał.
    Odpuszczę sobie tę pozycję, zdecydowanie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiadając na Wasze pytanie:

    Owszem- na podstawie tej książki powstał serial :)
    Ja sama go nigdy nie oglądam więc nie wspomniałam o nim w recenzji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Chętnie sięgnę po tę powieść :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapowiada się ciekawie.Muszę zapoznać się z tą książką.

    OdpowiedzUsuń