poniedziałek, 5 grudnia 2011

[117] Anielski ogień

Autor: Courtney Allison Moulton
Tytuł: Anielski ogień
Wydawnictwo: Bukowy las
Ilość stron: 420
Czas czytania: 3/4 dni

Moja opinia: Książka bardzo szybko stała się popularną lekturą z gatunku paranormal romance. Jestem osobą ,która lubi czytać tego rodzaju książki co raczej nie wiąże się z oryginalnością. Byłam niezmiernie ciekawa co kryje w sobie ta powieść, gdyż po zaledwie tygodniu od premiery można było przeczytać kilka świetnych i pozytywnych opinii co tylko wzbudziło moją ciekawość. Wydawnictwo zrobiło mi niesamowity prezent przesyłając do recenzji ''Anielski ogień''. Ale czy książka mnie zachwyciła? I czym wyróżnia się z pomiędzy tylu tytułów paranormal romance?

"Jest silna. Jest wojownicza. Tylko ona może uratować świat"

Główną bohaterkę Ellie dręczą koszmarne sny ,które nie do końca są dla niej zrozumiałe. Tajemniczy chłopak Will, próbuje wszystko wytłumaczyć Ellie. W dniu siedemnastych urodzin u dziewczyny ukazują się super moce, jej dusza od tysiącleci ulega reinkarnacji a jej głównym zadaniem jest mordowanie kosiarzy, demonicznych istot, które zjadają ludziom ich dusze. Ellie nie do końca wierzy w to co dzieje się dookoła niej. Ale rozpoczyna treningi wraz z Willem. Dziewczyna dowie się też o swoich wcześniejszych wcieleniach i innych ważnych rzeczach,które mogą ją przerosnąć i być niewyobrażalnym ciosem..

Narracja pierwszoosobowa z perspektywy Ellie jest bardzo dobrym pomysłem. Mimo, iż raczej wolę powieści pisane z perspektywy dwóch osób (łatwiej jest się wczuć) to tutaj nie mam żadnych zastrzeżeń. Czytelnik przenosi się do całkiem innego świata i może poczuć się jakby był w skórze siedemnastoletniej Ellie, której życie stanęło do góry nogami.

Nie da się ukryć, że po przeczytaniu ,krótkiego opisu na okładce do głowy przychodzi nam mnóstwo tytułów o podobnej tematyce. Więc czym ''Anielski Ogień'' wyróżnia się spomiędzy innych romansów paranormalnych? Ciekawa i pomysłowa fabuła, świetnie wykreowani bohaterowie z ,którymi łatwo można się zaprzyjaźnić i razem z nimi przeżywać wszystkie te niesamowite przygody, doskonałe i proste opisy ułatwiają nam wyobrazić sobie różnego rodzaju sytuacje oraz ciekawe dialogi. Te właśnie cechy zawiera książka autorstwa Courtney Allison Moulton

Szata graficzna ksiązki jest po prostu niesamowita! Od razu zakochałam się w tej okładce. Ładne odcienie, tajemniczość i piękna dziewczyna (zapewne Ellie). Jedynym moim zastrzeżeniem jest kolor tytułu, moim zdaniem ładniejszy były na przykład biały. Tak by zlał się z całością i tworzył jedność z pozostałymi elementami. Ale mimo tego jednego szczegółu okładka na pewno przyciągnie wielu czytelników i zachwyci nie jedno oko.

Podsumowując:
Książkę mogę bez wątpienia polecić wszystkim miłośnikom gatunku paranormal romance. Książka nie jest żadnym hitem roku, gdyż pojawiały się już takie książki o podobnej do siebie tematyce. Książka będzie idealną odskocznią od rzeczywistości, ponieważ będziemy mogli przez jakiś czas przebywać w świecie w, którym świat realny i ten fantastyczny mieszają się ze sobą tworząc coś niesamowitego. Dlatego nie ma na co czekać: herbata ,ciepły koc i ''Anielski Ogień'' do ręki. Myślę ,że niczego więcej do szczęści nie trzeba...polecam!



Opis książki:
Pierwsza część trylogii, której akcja pędzi w zawrotnym tempie, bohaterowie mają silne charaktery i walczą starożytną bronią, miłość jest wielka, a wyzwania przerażająco groźne. Najpierw pojawiają się koszmary. Każdej nocy Ellie dręczą straszne sny o monstrualnych potworach, które polują na nią i ją zabijają. Potem przychodzą wspomnienia. Kiedy Ellie spotyka Willa, odnosi wrażenie, że coś sobie przypomina, że jej dusza zna go od wieków, lecz nie potrafi tego uchwycić pamięcią. W siedemnaste urodziny Will budzi w Ellie jej moc. Teraz dziewczyna może walczyć z istotami, które czyhają na nią w ciemności. Jej zadaniem jest polować na kosiarzy, istoty, które pożerają ludzkie dusze. Lecz by przetrwać niebezpieczną i odwieczną walkę aniołów z upadłymi, Ellie musi też poznać tajemnice ze swoich poprzednich wcieleń, które mogą okazać się zbyt straszne, by je unieść.

5+/6

Za książkę serdecznie dziękuję wydawnictwu Bukowy Las

12 komentarzy:

  1. Brzmi ciekawie. Ostatnio mam manię na takie książki, więc poszukam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rynek tonie pod takimi książkami, więc jak na razie sobie odpuszczę... :)
    Pozdrawiam :}

    OdpowiedzUsuń
  3. Poszukam, Pooglądam, Przekartkuję :-P
    Może akurat wyróżni się spośród innych?!

    Pozdrowienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dla mnie :D
    Pozdrawiam ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ulala, ależ długaśna notka ! Podziwiam Cię ;)
    Co do samej książki to czemu nie ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze,wypadałoby to zrobić;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mimo pozytywnej recenzji jakoś kompletnie nie ciągnie mnie do tej pozycji ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi tutaj najbardziej spodobały się te poprzednie żywoty i wspomnienia - o wiele bardziej niż akcja teraźniejsza. Mimo wszystko chętnie kiedyś przeczytałabym tom 2 :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytałabym, gdybym nie miała teraz nawału innych wspaniałych książek, ale może kiedyś i ta wpadnie w moje łapki. Bardzo podoba mi się Twoja recenzja, mistrzu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczerze mówiąc mam chrapkę na tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oświadczam wszem i wobec, że ja Radosław Tadajewski w końcu przeczytam jakąś książke fantazy i będzie nią ta!

    OdpowiedzUsuń