czwartek, 10 listopada 2011

[109] Drżenie

Autor: Maggie Stiefvater
Tytuł: Drżenie
Wydawnictwo: Wilga
Ilość stron: 455
Czas czytania: 3-4 dni
Tom: 1

Moja opinia: Wampiry, wilkołaki, anioły? Książek o takiej tematyce na naszym rynku nie brakuje. Każdy autor próbuje jakoś urozmaić fabułę swojej powieści i zadowolić jak największą liczbę czytelników. Więc czym może wyróżniać się taka książka jak ''Drżenie''? Zdecydowanie fabuła, która wywołuje w czytelniku ogromną falę emocji. Drugim niepowtarzalnym plusem są bohaterowie- oryginalni, ciekawi i urzekający. A na koniec okładka- śliczna, delikatna i idealnie oddająca się klimatom książki.

Grace- jako mała dziewczynka została zaciągnięta do lasu i pogryziona przez stado wygłodniałych wilków. Lecz przed śmiercią ocalił ją wilk o najpiękniejszych oczach jakie dziewczyna kiedykolwiek widziała. Pod wpływem ugryzienia Grace powinna przemienić się w wilka. Lecz tak się nie stało, dlaczego? Lata upływają, a dziewczyna wciąż pamięta o tych złocistych tęczówkach wilka ,który ją uratował. Prowadzi spokojne życie do czasu ,w którym znajduje postrzelonego Sama jako człowieka o tych samych niepowtarzalnych oczach. Wtedy zaczyna się walka z czasem, oboje coraz bardziej zbliżają się do siebie i Grace nie chce utracić swojego ukochanego. Uda im się? Czy Sam jednak przemieni się i do końca życia będzie wilkiem?
''Wpatrywałam się w te ślepia tak długo, jak tylko mogłam. Żółte, z bliska wspaniale cętkowane złotymi i orzechowymi plamkami o tysiącu odcieni.[...] Pragnęłam wyciągnąć rękę i chwycić go za futro na szyi ale moje dłonie pozostały zaciśnięte na piersi..''

''Drżenie'' całkowicie mnie urzekło. Dzięki temu, iż książka została podzielona na dwójkę narratorów [Grace i Sam] łatwiej było mi się wczuć się w rolę. Razem z nimi przeżywałam ból, smutek, cierpienie, poświęcenie i przede wszystkim miłość. Bohaterowie są pięknie wykreowani, choć można by było dokładniej opisać ich charaktery.

Moim zdaniem owa powieść nie słusznie została porównana do sagi pani Mayer. Myślę ,że książka ''Drżenie'' nie potrzebuje takiego wybicia bo już sama okładka i opis zachęcają nas niesamowicie do przeczytania. To ,co znajdziemy w środku może nas bardzo zadziwić.

Maggie Stiefvater stworzyła niesamowicie piękną i romantyczną opowieść. Jej styl pisania jest lekki i prosty dzięki czemu czytelnik w mgnieniu oka połyka strony. Wszystko zostało dopięte na ostatni guzik- dialogi, sytuacje, narracja. Książka wzbudzi w nas masę emocji, od których nie tak łatwo będzie nam się odpędzić. Po skończonej lekturze będziemy pragnęli więcej i więcej....

Podsumowując:
Jeśli macie ochotę na ciekawą, romantyczną opowieść w której świat rzeczywisty miesza się ze światem nadprzyrodzonym koniecznie musicie przeczytać książkę ''Drżenie'' autorstwa Maggie Stiefvater. Autorka gwarantuje wam mile spędzony czas nad tą niesamowitą powieścią. Nawet jeśli nie przypadł wam go gustu ''Zmierzch'' jestem pewna ,że tą książkę pokochacie i oddacie się romantycznym klimatom z okruchami bólu i cierpienia. Polecam wszystkim bez względu na wiek!


Opis książki: Historia z Mercy Falls zaczyna się w momencie, gdy jeden ze szkolnych kolegów Grace, zostaje zagryziony przez wilki. Jak głosi plotka, jego ciało w tajemniczych okolicznościach znika z kostnicy. Tymczasem Grace, sama jako dziecko pogryziona i cudem uratowana przed sforą, od lat widuje pod swoim domem wilka o pięknych złotych oczach... Przy każdym rozdziale podana jest temperatura otoczenia. To ona ma decydujący wpływ na postać człowieka-wilka, którego chłód zmienia w zwierzę.

6/6


Książkę mogłam przeczytać dzięki uprzejmości wydawnictwa: Wilga

Dziękuję!

22 komentarze:

  1. Masz rację,okładka przecudowna! *.*
    Lubię jak książka nie ma tylko jednego narratora,tylko kilku,tak więc też mi się to podoba.
    Ogółem książka interesuje mnie od dłuższego czasu i jest już na mojej liście książek do kupienia;d Teraz tym bardziej nie mogę się doczytać jej przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam, bardzo mi się podobała. Niebawem planuję lekturę drugiej części.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już nie mogę się doczekać jak ją dostanę w swoje ręce ;D
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się, świetna książka;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No i to mi się podoba. Dobrze, że nie porównujesz tego do "Zmierzchu", bo to mnie zdecydowanie zniechęca:D
    Książkę przezytac muszę, a okładka znalazła się w moim Top10, to wiele tłumaczy...

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka czeka na półce, po twojej recenzji myślę, że w niedługim czasie się za nią zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ją uwielbiam :) Za parę dni zaczynam 2 częśc "Niepokój"

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi się podobała, jestem nią po prostu oczarowana :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I część baaardzo mi się podobała, teraz oczekuję na drugą

    OdpowiedzUsuń
  10. Widziałam w bibliotece, jak będzie dostępna to wypożyczę

    OdpowiedzUsuń
  11. Ahh właśnie jestem w trakcie czytania i muszę przyznać, że jak narazie, bardzo mi się podoba. Widzę kolejną świetną opinię, więc przeczytam tym szybciej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziś zaczęłam ją czytac, więc żeby nie psuć sobie frajdy przeczytałam tylko pobieżnie twoją recenzję, jednak liczę na to, że równie mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapowiada się ciekawie a sama okładka książki jest świetna :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Już dawno temu książka mnie zainteresowała, a skoro dostała ona taką wysoką ocenę, to jest warta przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Od dawna mam na nią ochotę, a Twoja recenzja jest tak zachęcająca, że na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgodzę się z opinią na temat okładki. Jest śliczna! Ja już na tę pozycję poluje i poluję, ale jak na razie pieniędzy oraz czasu brak. I tak po nią prędzej czy później sięgnę, a Ciebie chyba znielubię, bo zrobiłaś mi na nią taką ochotę... :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie słyszałam o tej książce aż do teraz. Zaciekawiłaś mnie swoją recenzja i z chęcią po nią w wolnym czasie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nieziemsko podoba mi się okładka. Jestem ciekawa tego, co skrywa :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam w planach. Tych najbliższych :D.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie miałam okazji czytać. Na razie też nie zapowiada się, żeby się taka okazja nadarzyła :/

    OdpowiedzUsuń
  21. Okazja żeby przeczytać nie trafi się w najbliższym czasie ale ochota jest

    OdpowiedzUsuń