czwartek, 3 listopada 2011

[107] Madame Hemingway

Autor: Paula McLain
Tytuł: Madame Hemingway
Wydawnictwo: Bukowy Las
Ilość stron: 400
Czas czytania: 3 dni

Moja opinia: Czytając powieść ''Madame Hemingway'' czytelnik czuje jak by właśnie przeniósł się do Paryża, a wszystkie trwające wydarzenia działy się w latach 20. Autorka idealnie oddaje charakter tamtym czasom. Cała historia została przedstawiona z perspektywy Hadley- pierwszej żony, znanego amerykańskiego pisarza Ernesta Hemingwaya.

Droga do sławy nigdy nie jest prosta i łatwa. Tak samo było w przypadku Ernesta, który by osiągnąć sukces w życiu musiał ciężko i sumiennie pracować. Bo żaden ze znanych nam artystów nie staje się sławny z dnia na dzień. Ernesto miał bowiem szczęście, gdyż przez większość życia towarzyszyła mu miłość i kobieta jego życia. Mimo ,iż Hadley była starsza o 8 lat to szczególnie zależało jej na szczęściu własnej rodziny. Ernesto zaś chciał być jak wolny ptak wręcz potrzebował wrażeń by urozmaicić swe życie. W taki też sposób zniżył się do paryskich standardów- żył na trzy fronty. On, żona i kochanka...

''Madame Hemingway'' jest lekturą, którą przyjemnie i z łatwością się czyta. Czytelnik zupełnie oddaje się paryskim klimatom. Autorka wszystko idealnie i wyraziście przedstawiła- dialogi, sytuacje. Jak dotąd nie spotkałam się z taką powieścią i muszę przyznać ,że jestem bardzo pozytywnie zaskoczona.
''-My zawsze mówimy, co myślimy, ale nie jest to proste, prawda? Być naprawdę szczerym- to może być najtrudniejsze.''

Prawdę mówiąc jeszcze nigdy nie miałam styczności z autorstwem Ernesta Hemnigwaya. Po opisie książki nie rozpoznałam nazwiska znanego pisarza  i głównego bohatera powieści ''Madame Hemingway''. Nie przyszło by mi do głowy ,że będę czytała o jego życiu. Coś co wydarzyło się za nim został sławny i rozpoznawany. Przeczytałam książkę ,która opowiada o jego życiu, przyjaźniach, miłościach, upadkach i wlotach. Mimo, iż nie każdy z was zna Ernesta Hemingwaya to owa powieść idealnie nadaje się dla każdego czytelnika- nie tylko tych, którzy są jego fanami i chcieli by przeczytać coś o jego życiu prywatnym.

''Może dlatego ,że wolał prostotę- dobre, zwykłe jedzenie, wiejskie wino, wieśniaków z nieskomplikowanym systemem wartości i takimż językiem.''

Powieść ''Madame Hemingway'' jest pełna emocji, chwyta czytelnika za serce. Bo nie na co dzień zdarza nam się czytać o ludzkim życiu. Nie tylko o tych dobrych, pozytywnych stronach życia kogoś sławnego ale też o tych złych, żałosnych i upokarzających. W książce poznajemy relacje z małżeństwa Ernesta, jego przyjaciół, nowo narodzonego syna.

Podsumowując:
Książka ''Madame Hemingway'' opisuje prawdzie, nie zawsze idealne życie. Jest to prawdziwa i piękna historia. Autorka świetnie przedstawia powojenny Paryż- więc czytelnikowi jest łatwiej się wczuć. Można też poznać kilka ciekawostek na temat innych znanych pisarzy. Z ''Madame Hemingway'' powinien zapoznać się każdy, gdyż jest to wyjątkowa i wartościowa powieść. Polecam!



Opis książki: Inspirowana biografią najbardziej popularnego amerykańskiego pisarza XX w. powieść o okresie jego pierwszego małżeństwa i pobytu w Paryżu (opisanym przez samego Hemingwaya w utworach Słońce też wschodzi
i Ruchome święto). Od momentu ukazania się w USA
w lutym 2011 książka znajduje się na liście bestsellerów „New York Timesa” i zbiera pochwalne recenzje krytyków
i zachwyconych czytelników. Prawa do jej wydania kupiło
25 krajów. Powieść idealnie komponuje się
z zainteresowaniem Paryżem lat 20. jako stolicą światowej bohemy rozbudzonym za sprawą ostatniego filmu Woody’ego Allena O północy w Paryżu.


5/6

 Książkę mogła przeczytać dzięki wydawnictwu: Bukowy Las

Dziękuję!

14 komentarzy:

  1. Ja, ja chcę tę książkę!!!
    Muszę ją zdobyć. I gratuluję wygranej.:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba raczej nie dla mnie pomimo Twoje ciekawej recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do książki mnie specjalnie nie ciągnie, wydaje mi się, że jest nie dla mnie (chociaż pewnie jest odwrotnie :D) ale co tam.. na razie nie chce jej czytać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie jakoś nie za bardzo ciągnie do tej książki.. No nie wiem,nchyba po prostu nie jest w moim typie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety książka też nie dla mnie ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przepadam za paryskim klimatem, więc raczej nie dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Już o niej słyszałam i mam wielką ochotę na poznanie tej historii :) Przeczytam z pewnością! PS. Kocham Paryż :D

    OdpowiedzUsuń
  8. raczej po nią nie sięgnę :) nn u-czekoladowej

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiem, że ostatnio marudzę, ale jakoś niezbyt dla mnie ta książka. Podziękuję.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsza raz o niej słyszę, ale chyba muszę poszukać

    OdpowiedzUsuń
  11. Obawiam się, że będę musiała ją sobie odpuścić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hemingwaya znam tylko z jednej lektury szkolnej, która nie bardzo zapadła mi w pamięci, więc raczej nie ciekawi mnie jego życie. Poza tym książki biograficzne nie są moim ulubionym gatunkiem. Raczej nie sięgnę. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Paryż, lata 20, o matko! Po filmie "O północy w Paryżu" (którego polecam, przy okazji) naprawdę mam ochotę na tę książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam odczucia jak Kamcia co do Hemingwaya, ale ta książka może być interesująca.

    OdpowiedzUsuń