czwartek, 20 października 2011

[104] Numery

Autor: Rachel Ward
Tytuł: Numery: Czas uciekać
Wydawnictwo: Wilga
Ilość stron: 320
Czas czytania: 2 dni

Moja opinia: Obecnie na rynku nie brak książek w ,których główną atrakcją są wampiry, czarownice i inne magiczne istoty. ''Numery'' to książka wyróżniająca się, inna i bardzo ciekawa. Powieść stała się debiutem literackim brytyjskiej pisarki Rachel Ward.

"Zapisane w numerach"

Główną bohaterką książki jest piętnastoletnia Jem ,która patrząc w oczy innych osób widzi ich numery- daty śmierci. Wie dokładnie kiedy umrze jej matka, przyjaciel, sąsiadka, a nawet przypadkowo spotkany człowiek. Wystarczy tylko by spotkały się ich spojrzenia. Przez swój ''dar'' stopniowo oddala się od społeczeństwa. Może właśnie dla tego nie potrafi żyć normalnie jak każda nastolatka ani odnaleźć się wśród swoich rówieśników. Lecz pewnego dnia Jem wraz z nowo zdobytym przyjacielem pojawia się w niewłaściwym miejscu, o nie właściwym czasie. Wtedy jej życie wywróci się do góry nogami... 

W książce nie występuje zbyt duża ilość bohaterów. Poznajemy zaledwie kilku, lecz są oni wspaniale wykreowani. Każda ma swój własny styl i charakter. Szczególnie charakterystyka Jem i Pająka jest bardzo rozbudowana. Autorka skupia się na ich cechach charakteru i zachowaniach.

Ogromnym plusem jest fabuła i język jakim Rachel Ward posługiwała się w powieści. Fabuła ciekawa, oryginalna, wartka akcja. Natomiast język zdecydowanie młodzieżowy, występują tu przekleństwa, lecz nie powinno to dziwić czytelników. Przecież autorka zdecydowała się opisać trudną młodzież w dzisiejszych czasach, a przecież oni dość często posługują się wulgaryzmami i chamskimi odzywkami. Dotyczy to również głównej bohaterki, która nie potrafi być grzeczną, miłą i dobrą nastolatką. Jej życie jest tak skomplikowane, że nie trudno się dziwić...

"Życie jest bez sensu. Nie ma znaczenia co zrobimy. Rodzisz się, żyjesz, umierasz i tyle."

Bardzo ładnie prezentuje się okładka książki. Niby bardzo prosta, ale potrafi przykuć uwagę czytelnika. Gdy do wszystkiego dodamy jeszcze ładne odcienie i prosty opis skomponuje nam się całość, która namawia czytelnika do sięgnięcia po dzieło pani Ward.

Ogromnym zaskoczeniem dla mnie było samo zakończenie książki. Spodziewałam się Happy Endu ,który występuje w 95% książkach. Pod koniec uroniłam łzy, gdyż cała byłam przepełniona emocjami. Jedną negatywną cechą ,której doszukałam się w książce ''Numery'' to zbyt mała ilość stron. Jak dla mnie wszystko wydarzyło się zbyt szybko.

Podsumowując:
Powieść ''Numery'' to książka kierowana głównie do nastolatków. Jest to lektura wartościowa, która na pewno utkwi w pamięci każdego czytelnika. Nieprzewidywalność i oryginalność- to dwie główne cechy dzieła pani Rachel Ward. Jeśli nie boisz się tematu śmierci, jesteś gotowy na garść emocji z pewnością powinieneś sięgnąć po tą niesamowitą powieść. Na prawdę gorąco polecam!



Opis książki: Psychologiczny thriller dla nastolatków.
Piętnastoletnia Jem widzi w oczach ludzi numery - daty ich śmierci. Zna dzień śmierci matki. Wie, kiedy w ataku terrorystów na Londyn zginą ludzie. I kiedy umrze jej chłopak. Nikogo nie umie obronić przed śmiercią, więc ucieka - przed rówieśnikami i policją.


6/6


Książkę mogłam przeczytać i zrecenzować dzięki wydawnictwu Wilga
Dziękuję!


16 komentarzy:

  1. Czytałam tą książkę i strasznie mi się podobała. Pochłonęłam ją w jeden dzień z krótkimi przerwami. Muszę przeczytać niedługo drugą część;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że niedługo dopadnę tę książkę, bo zapowiada się naprawdę ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Numerów jeszcze nie czytałam, ale jestem przekonana, że przypadną mi do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z chęcią sięgnę po tę książkę. Zaciekawiłaś mnie swoją recenzją tym bardziej, że już wcześniej miałam na oku tę powieść :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dłuższego czasu próbuję ją wypożyczyć

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam już tak dużo dobrych opinii na temat tej książki, więc nie pozostało mi nic innego jak tylko przeczytać :) No, a twoja recenzja napewno mnie zachęciła i przypomniała o Numerach :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się ta książka podobała i właśnie poluję na kolejny tom :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i także mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U-czekoladowej pojawiła się recenzja "Ciszy".
    "Numery" miałam już w ręce, ale w ostateczności zapomniałam zabrać od koleżanki -,-

    OdpowiedzUsuń
  10. Seria w planach. Fabuła mnie zainteresowała więc z chęcią przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam wiele dobrego o niej i mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam juz o niej i to była tak samo pochlebna recenzja. Chyba naprawde warto się za nią rozejrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  13. O przeczytaniu "Numerów" marzę już od dawna. Dodatkowo zachęciła mnie opinia mojej koleżanki, która gorąco ją zachwala. Teraz jeszcze Twoja recenzja... Muszę przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam całą serię, oczekuję z niecierpliwością trójeczki ;) moje koleżanki przy niej ryczały :D

    u mnie nn :)
    [ pamietnik-czytania ]

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapraszam cię na mojego nowego bloga: http://papierowyazyl.blogspot.com/
    Pierwsza recenzja już niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  16. przeczytajcie bo warto! Książka jest napawde niesamowita !!!

    OdpowiedzUsuń