czwartek, 13 października 2011

[102] Dziewczyny z Hex Hall

Autor: Rachel Hawkins
Tytuł: Dziewczyny z Hex Hall
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 304
Czas czytania: 2 dni
Tom w serii: 1

Moja opinia: Książka ''dziewczyny z Hex Hall'' krążyła już za mną od pewnego czasu. Nigdzie nie mogłam jej dopaść więc pewnego wieczoru zabrałam się za czytanie e-booka. Choć nie lubię ich czytać to od tej powieści nie mogłam oderwać oczu. Ogólnie książka wzbudziła we mnie wiele emocji, ale czy pozytywnych?

"Hekate Hall jest za długie, wszyscy mówią Hex Hall"

Główna bohaterka- szesnastoletnia Sophia żyje jako nastolatka wśród ludzi, lecz tak na prawdę kryje się w niej prawdziwa czarownica. Na studniówce jedno z zaklęć dziewczyny wymknęło się z pod kontroli i trafiła ona do poprawczaka dla istot takich jak: elfy, zmiennokształtni czy czarownice. W tej szkole nic nigdy nie jest normalne. Sophia trafia do szkoły ,gdzie przebywają inne istoty magiczne, a jej współlokatorka to wampir. Trzy najpopularniejsze i najładniejsze dziewczyny uwzięły się na Sophie, a chłopak który jej się podoba jest już zajęty. Ale to dopiero początek, to co zdarzy się później na zawsze zawładnie życiem Sophie. 

Autorka stworzyła świetnych bohaterów. Bardzo podobała mi się Sophia. Sympatyczna ,miła i z pozoru niewinna dziewczyna. Fajny, lekko zadziorny charakterek i cięty język. Każdy bohater powieści na swój sposób zaciekawił mnie i zaintrygował. Sposób w jaki autorka wszystkich przedstawiła jest na prawdę oryginalny. Nic nie da takiego wdzięku książce, jak bohaterzy z humorem.

Grzeczne dziewczynki idą do szkoły, a niegrzeczne – do Hex Hall...''


Książka ''Dziewczyny z Hex Hall'' napisana jest w sposób cudowny. Język młodzieżowy, bardzo przyjemnie się czyta. Całą książkę pochłonęłam jednym tchem mimo, iż był to ebook. Kilka wątków rozpoczętych, ale nie do końca zakończonych. Autorka wzbudza w czytelniku wielką ciekawość, która prowadzi do tego, że każdy pragnie wziąć w swoje ręce kolejną część. Ze mną jest podobnie. Nie mam możliwości przeczytania książki, ale jeśli znajdę trochę czasu to na pewno przeczytam drugi tom w formie ebooka.

Ogromnym zaskoczeniem dla mnie było zakończenie książki. Wydarzyło się tak dużo, że przez kolejne kilka minut musiałam ochłonąc zanim powróciłam do czytania. Bardzo zawiodłam się na takiej postaci jak Archer i jeszcze ten duch Alice. Po prostu rewelacja! Bardzo oryginalny pomysł, nic o wampirach [nie licząc współlokatorki Alice] lecz o istotach magicznych. Co zmienia zupełnie postać rzeczy.

Nie żałuję ,żadnej minuty poświęconej ''Dziewczynom z Hex Hall''. Jest to przyjemna i lekka lektura ,taka dla relaxu. Na dzień lub dwa. Tylko ostrzegam ,że jeśli nie macie czasu to nie czytajcie. Bo gdy już zaczniecie, to nie będziecie chcieli kończyć. Gorąco polecam, a mi nic nie pozostaje jak szybciutko zabrać się za drugi tom.


Opis książki: Sophie Mercer ma szesnaście lat i jest czarownicą. Ostatnio trochę za bardzo czarowała na studniówce. Za karę trafia do poprawczaka dla wiedźm, wampirów i elfów. Szybko dowiaduje się, że niedawno doszło tam do tajemniczego zabójstwa, w które mogą być zamieszane najmroczniejsze siły...
Życie „nowej” nie jest usłane różami także z innych powodów. Najprzystojniejszy chłopak w szkole jest już zajęty. A jego dziewczyna, choć śliczna i słodka, potrafi zaleźć za skórę jak mało kto.
Zaczynają się prawdziwe kłopoty.

6/6

A na koniec maluteńki stosik. Od góry:
- ''Numery'' Rachel Ward (od wyd. Wilga)
- ''Ognista'' Sophie Jordan (własny zakup)
- ''Hyperversum'' Cecilia Randall (od wyd. Esprit)

21 komentarzy:

  1. Słyszałam dużo dobrego o tej serii, ale postanowiłam, że sobie ją odpuszczę- za dużo już mam pozaczynanych serii. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaję się dosyć ciekawa,może przeczytam;)
    A co do stosiku,to czytałam "Numery"- bardzo mi się ta książka podobała,polecam;D {centerbook.blog.onet.pl}

    OdpowiedzUsuń
  3. Nadal zmagam się z ebookiem, ale ta forma raczej minie leży, więc pewnie za niedługo zainwestuje w wersje papierową :D Szczególnie, że tak polecasz książkę.
    Co do stosiku strasznie chcę przeczytać numery i Ognistą, ale jeszcze nie miałam okazji :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tę książkę, wręcz kocham. I jestem bardzo ciekawa Ognistej

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam dwie częsci ,,Numerów'' i kocham to ♥ Polecam ! ^ ^ Chociaż pierwsza część lepsza ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziewczyny z Hex Hall kiedyś dorwę, ale nie kiedyś może również oznaczać nigdy. Powodem może być np. brak czasu czy znudzenie się fantastyką (wątpliwe).
    Piękny stosik. Zastanawia mnie tylko, jakim cudem otrzymałaś Hyper Versum, skoro ja kilka dni po premierze o nią prosiłam i dowiedziałam się, że już zostało oddanych dużo egzemplarzy ;/ No cóż.
    Stos piękny i czekam na recenzje :)
    Zapraszam do mnie :]

    OdpowiedzUsuń
  7. "Dziewczyny..." mam w dalekich planach. Jednak jak to zawsze bywa. Nie wiadomo co wypadnie. A ze stosiku zabrałabym "Numery" od dłuższego czasu na nie poluję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Leży na półce i czeka ale chociaż po długich poszukiwaniach dorwałam"

    OdpowiedzUsuń
  9. Serdecznie zapraszam na nową recenzję u-czekoladowej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam i podobała mi się, jednak nie aż tak... Nie długo mam zamiar zabrać się za kontynuację i zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka już czeka w kolejce na czytniku, a po Twojej recenzji pewnie zabiorę się za nią szybciej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie: http://zaczytanieblog.blogspot.com/2011/10/konkurs-32011.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś mi ten tytuł mówi, chyba już o niej słyszałam... aż tak dobra? :) PS. Widzę, że w kolejce do recenzji Hyperversum - mam nadzieję, że przypadło Ci do gustu, bo ja jestem zachwycona :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam w panach tą książkę ale niestety nie jestem pewna, kiedy ją przeczytam. Na pewno jak znajdę wolną chwilę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka chyba nie jest dla mnie, ale może kiedyś przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Słyszałam sporo o tej serii i choć początkowo byłam do niej sceptycznie nastawiona to teraz myślę, że z chęcią po nią sięgnę ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Cieszy mnie taka ocena, bo mam ją w planach już od jakiegoś czasu i czeka na mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zazdroszczę stosiku, a na "Dziewczyny Z Hex Hall" mam ochotę już od dawna.

    OdpowiedzUsuń
  19. Książka bardzo mi się podobała, teraz poszukuję drugiego tomu.

    Ps.Zapraszam na nn [nika-poleca]

    OdpowiedzUsuń