wtorek, 4 października 2011

[100] Wampir z sąsiedztwa

Autor: Kerrelyn Sparks
Tytuł: Wampir z sąsiedztwa
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 424
Czas czytania: 3 dni

Moja opinia: Kerrelyn Sparks zdobyła serca czytelników dzięki swojej debiutanckiej powieści pt.: "Jak poślubić wampira milionera". Lektura ta bardzo szybko wspięła się na szczyty światowych list bestsellerów, a z czasem dołączyły do niej także pozostałe pozycje literackie autorki.

Sama miałam okazję już dwa razy zapoznać się ze znakomitymi powieściami tej utalentowanej pisarki. Choć Kerrelyn Sparks kieruje swoje dzieła do nie co starszych osób, to mi bardzo się one podobają. Styl autorki jest niepowtarzalny ,lekki wydaje się ,że pisanie to dla niej czysta zabawa. A dla nas taka autorka to czysty skarb.

Główną bohaterką jest Heather Westfield,która wraz ze swoją córeczką i opiekunką wiodą bardzo spokojne życie. Pewnego wieczoru poznaje ona bardzo przystojnego i tajemniczego mężczyznę Wampirzym bohaterem tej części jest Jean-Luc Echarpe. Jak każdy wampir, parał się w swym wielowiekowym życiu różnymi rzeczami, a ostatnimi laty zasłynął w ludzkim świecie jako projektant mody. Sława Echarpe'a zrobiła się z czasem dość kłopotliwa, ponieważ coraz więcej osób zaczęło zauważać, że ktoś, kto ubierał Marilyn Monroe, nie może dziś wyglądać tak młodo. I właśnie gdy nasz bohater postanawia wycofać się z medialnego życia, poznaje główną bohaterkę, .Gdy tych dwoją się spotyka od razu między nimi pojawia się chemia. Jednak odwieczny wróg projektanta grozi ,że zabije Heather i jej rodzinę. A taki wampir jest bardzo niebezpieczny. Jean będzie robił co w jego mocy by uchronić ukochaną...

Mimo ,że książki Kerrelyn Sparks są niesamowite to wydaje mi sie ,że każda zawiera ten sam schemat. Wampir zakochuje się w śmiertelniczce, potem pojawia się odwieczny wróg, miłość i końcowa walka. Wszystkie trzy książki tej autorki, które ja przeczytałam były pisane mniej więcej w taki sposób. Drygim minusem jest przewidywalność. Bardzo łatwo domyśleć się co zdarzy się za moment, i prawdobodopnie nasze założenia okażą się słuszne. No ale to tak na marginesie. Myślę ,że w tych książkach drzemie więcej pozytywnych cech, niż tych negatywnych. 

Książkę polecam głównie osobą ,które jeszcze nie znudziły się tematem wampirów. Ale także ,które pragną poczytać o miłości, romansie, o czymś zupełnie innym niż nasze codzienne życie. Myślę ,że książka zasługuje na chwilę uwagi. A ci co jeszcze nie zapoznali się z twórczością Kerrelyn Spark ,mają właśnie okazję. Polecam!


Opis książki:
Heather Westfield wiodła spokojne życie. Ale wszystko się zmieniło, odkąd pomogła bardzo przystojnemu i bardzo tajemniczemu Jean-Lucowi Echarpe’owi.

Czegóż może szukać największy dyktator mody w jej małym miasteczku? Lecz choć to niepokojąca zagadka, Heather jest w siódmym niebie, bo nigdy dotąd nie była z mężczyzną równie atrakcyjnym i niesamowitym. Naprawdę mogliby żyć długo (a nawet wiecznie) i szczęśliwie, gdyby nie zaciekły wróg Jean-Luca, który nie zadowoli się syntetyczną krwią…

5.5/6

13 komentarzy:

  1. Nie słyszałam jeszcze o tej autorce ;) Nie wiem, czy przeczytam, bo wampirze sprawy to nie moja półka, ale pomyślę o niej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam "Jak poślubić..." I wydawało mi się proste i przewidywalne, a skoro piszesz, że tu również pojawia się podobny schemat to nie będę się śpieszyc z tą lekturą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tej autorki dwie książki, ale jeszcze po nie nie sięgnęłam. Mam nadzieję, że są tak fajne jak ta

    OdpowiedzUsuń
  4. O wampirach póki co mało czytałam, więc chyba mogę się skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O książce słyszałam i chociaż bardzo dobrą ocenę dałaś, jakoś nie ciągnie mnie do tej książki.. Za dużo już tych wampirów wszędzie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze żadnej Kerrelyn Sparks książki, jednak strasznie podobają mi się jej pomysły :)) Może więc się w końcu skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie powrócę do powieści o wampirach. ;D Zapraszam serdecznie na nowość u-czekoladowej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Narazie czytałam I tom, bardzo mi się podobał

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam ani nie słyszałam o tej autorce ale po twojej recenzji z chęcią po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cała seria jest przewidywalna choć w romansach właśnie o tę przewidywalność chodzi. Dodam też, że wątek wampirów prawie bliski jest tradycyjnemu ich ujęciu (wszystkie niezgodności autorka asekuracyjnie tłumaczy postępem naukowym :D). Najlepszy w powieściach Sparks jest humor i szkockie "torebki" :D

    OdpowiedzUsuń
  11. nie czytałam żadnego tomu, ale podobno jest warty uwagi, więc może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. czy ma ktoś może do sprzedania książkę kerrelyn sparks "wampir z sąsiedztwa"???????????????

    OdpowiedzUsuń