piątek, 30 września 2011

[99] W szponach mrozu

Autor: Richelle Mead
Tytuł: W szponach mrozu
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Ilość stron: 328
Czas czytania: 3 dni
Seria: Akademia Wampirów. Tom 2

Moja opinia: Po przeczytaniu pierwszego tomu z tej znakomitej serii, od razu udałam się do biblioteki. Widząc tę część na półce bez zastanowienia ją wypożyczyłam. Byłam ogromnie szczęśliwa z możliwości przeczytania tej powieści. Opinie innych osób mówiły ,że owa część jest jeszcze lepsza od poprzedniej.? Czy moje wrażenia też są takie same?

Zacznę od tego ,że Pani Richelle Mead stworzyła cudowną serię, w której zakochała się nie jedna dziewczyna. Książki tej autorki pochłaniają czytelnika w całości. Czytając nie można się oderwać i wciąż czeka się na więcej. W moim przypadku było identycznie. Po skończonej lekturze czułam pewien niedosyt i czym prędzej pragnęłam zacząć kolejny tom.

"W prawdziwym świecie nie ma miejsca dla cudów i aktów
łaski. (...)
- W prawdziwym świecie sama możesz czynić cuda."


Rose aby zdać ważny egzamin wraz ze swoim mentorem Dymitrem udaje się do legendarnego strażnika wampirów, Artura Schoenberga. Jednak na miejscu zastają zwłoki rodziny Wszystko wskazuje na atak zespołowy strzyg i ludzi. Taki układ bardzo źle wróży, oba gatunki łączą się tworząc śmiertelną mieszankę. Ta tragedia wstrząsa wszystkimi wampirami i dampirami Akademii. Jednak z powodu zbliżających się świąt wszyscy udają się w góry do luksusowego ośrodka. Jednak w tym czasie zdarza się kolejny atak, i wszyscy już wiedzą ,że to nie był przypadek. Grupa zabójców chce wymordować wszystkie rody królewskie, śmierć grozi przyjaciółce dziewczyny, Lissie. Dymitr dostaje okazję chronienia pięknej Taszy, która jest ciotką Christiana. Widać ,że mężczyźnie nie jest obojętna ta posada. Rose by zapomnieć o Dymitrze próbuje zaangażować się w związek z Mansonem. Jednak nie trwa to zbyt długo, Rose przekonuje się ,że nie jest w stanie ot tak zapomnieć o prawdziwej miłości. Zraniony chłopak ucieka z dwójką towarzyszy w czyhające na nich niebezpieczeństwo. Rose nie zważając na nic będzie próbowała ich uratować...

"Zazdrość sprawia, że wygadujemy najróżniejsze głupstwa.
"


Druga część ''Akademii Wampirów'' jest bardziej rozwinięta, pełna emocji, nie sposób się od niej oderwać. W pierwszej części autorka skupiła się głownie na więzi ,która łączy dwie przyjaciółki. Natomiast w tej skupiła się raczej na miłości, niebezpieczeństwach. Zakończenie mną po prostu wstrząsnęło, zupełnie się tego nie spodziewałam. Pod koniec ryczałam jak głupia. Książkę powinien przeczytać hm..każdy! Jest to fantastyczna lektura pełna ciekawych opisów, dialogów i postaci.

''Akademia Wampirów''- stanowi mój numer 1 w kategorii ''wampiry''. Jestem bardzo ciekawa kolejnych tomów i wiem, że na pewno je przeczytam.! Gorąco polecam i zachęcam do czytania.



Opis książki: Nazywam się Rose Hathaway. Mam siedemnaście lat i szkolę się w ochronie wampirów i zabijaniu strzyg. Jestem beznadziejnie zakochana w niewłaściwym mężczyźnie, a moja najlepsza przyjaciółka wykazuje zdolności magiczne, które mogą doprowadzić ją do obłędu.
Cóż, nikt nie powiedział, że szkoła średnia to bułka z masłem.

Zuchwały atak strzyg na szanowaną rodzinę morojów wstrząsnął uczniami Akademii. Nadchodzi przerwa świąteczna i by zapomnieć o tragedii, wszyscy wyruszają do luksusowego kurortu narciarskiego. Rose jednak trudno myśleć o wakacjach. Do grona nauczycieli dołączyła legendarna strażniczka… jej matka. Na domiar złego Dymitr interesuje się inną kobietą, Mason nie ukrywa, że z chęcią zamieniłby przyjaźń na coś więcej, a tajemniczy i arogancki nieznajomy wpada na dziewczynę częściej, niżby sobie życzyła.
Pośród sennych zimowych krajobrazów kryje się jednak niebezpieczeństwo. Czy Rose zdoła w porę je dostrzec?


6/6

23 komentarze:

  1. Nie czytałam jeszcze ani jednej części "Akademii wampirów", ale to tylko kwestia czasu. Natomiast to zdjęcie strasznie przypomina mi jedną z okładek Buffy :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam dwie części Akademii Wampirów - pierwszą i "Księgę krwi", jakoś tak wyszło, że zgubiłam środek, czego bardzo żałuję, bo bardzo mi się spodobała ta seria. Cała ta zamknięta społeczność wampirów, dampirów i strzyg jest świetna. I uwielbiam Dymitra ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze żadnej części tej serii i jakoś nie sądzę abym to zmieniła moim zdaniem jest ona taka trochę prymitywna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze żadnej książki z tej serii, chociaż bardzo chciałabym to zrobić:). Muszę w końcu zacząć polowanie na "Akademię Wampirów".

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja serię całą mam w planach. choć jak wiesz jestem anty wampirza. Jednak po tylu pozytywnych recenzjach, nie sposób przechodzić obojętnie obok "Akademii...", a że widziałam ja w swojej bibliotece to tylko kwestia czasu kiedy znajdzie się ona w moich łapkach:)

    OdpowiedzUsuń
  6. No i patrz... Muszę przeczytać :} Pozdawiam i zapraszam :}

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam i bardzo mi się podobała, ba, to jest moja ulubiona część z całej serii :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię AW i mam nadzieję, że wkrótce się dorwę do tej części :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam całą serię. A co będzie w setnej notce? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mimo wszystko... nie przeczytam. To nie dla mnie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Z pewnością sięgnę po tę serię:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj tak, na Akademię Wampirów mam ochotę już od dłuższego czasu. Nawet moja zakładka do książek jest z tą serią, bardzo dawno temu dostałam w Empiku :D Niestety, ostatnio nie było jej w bibliotece. Czy jego godna zakupu? nn u-czekoladowej, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. "Akademia Wampirów" czeka na półce na przeczytanie. Mam nadzieję, że tą także przeczytam xD

    OdpowiedzUsuń
  14. Paranormal romance, a więc nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  15. Ach, jedna z moich ukochanych książek :) Cieszę się, że Ci sie spodobała! Zdecydowanie numer jeden, a dla mnie nawet jedyny w kategorii wampirów:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję za udział w rozdawajce i życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za udział w rozdawajce i życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za udział w rozdawajce i życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję za udział w rozdawajce i życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja wciąż nie przeczytałam! Karygodne :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Właśnie poluję na 5 tom i mam nadzieję że będzie on równie dobry jak poprzednie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytałam 3 części. Uwielbiam je, podobnie jak całą serię.

    OdpowiedzUsuń