piątek, 16 września 2011

[95] Mały brat

Autor: Cory Doctorow
Tytuł: Mały brat
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 378
Czas czytania: 3 dni

Moja opinia: Prawdopodobnie nikt  z nas nie wyobraża sobie jak by to było, gdyby ktoś śledził nasz każdy ruch, przeglądał skrzynkę pocztową bądź czytał sms-y. U większości wywołało by to przerażenie. Lecz w szkole Marcusa kontrola jest na porządku dziennym, na korytarzach jest pełno kamer rejestrujących nie tylko twarze bądź wygląd, lecz nawet chód który jak wiadomo każdy ma swój, specyficzny i nie do pomylenia. W oczach ucznia taka szkoła to zwykłe więzienie. Jednak to co dzieje się później jest o wiele gorsze...

Podczas jednego z największych zamachów w San Francicko Marcus z przyjaciółmi znalazł się w niewłaściwym miejscu o niewłaściwym czasie. Razem z przyjaciółmi Marcus zostaje zatrzymany przez Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego jako jedni z głównych podejrzanych o dokonanie zamachu Są oni traktowani jak zwykli przestępcy: poniżani, bici, przetrzymywani w celi. Jednak po upływie kilku dni zostają wypuszczeni na wolność. Okazuje się ,że jeden z przyjaciół Marcusa zniknął, a świat w którym dotąd żyli przestaje całkowicie istnieć. DBW monitoruje ich każdy ruch, podsłuchuje ich rozmowy telefoniczne i nie tylko. Główny bohater pragnie zemsty i chce normalniej wolności. Lecz czy uda mu się wygrać walkę z DBW, czy odzyska wolność i odnajdzie przyjaciela?

Autor stworzył nowoczesny świat technologii i postępu. Bardzo fajnie rozwijał różnego typu sytuacje. Próbował w swej powieści wyjaśnić powoli i dokładnie co i jak działa, co do czego jest podobne. Nawet ludzie ,którzy nie mają o tych rzeczach pojęciach mogę dokładnie zrozumieć przesłanie autora.

Doctorow świetnie wykreował swoich bohaterów. Są realni, popełniają błędy, uczą się na nich, każdy jest inny, w ciekawy sposób przedstawiony. Cała książka jak dla mnie jest pełna podziwu, jedna z naprawdę dobrych książek. Ciekawa, wartka akcja, budząca w czytelniku mieszane uczucia. Po przeczytaniu owej książki byłam pod wrażeniem. Autor porusza dużo bardzo ważnych tematów.

Myślę ,że ''Mały brat'' jest książką na którą warto poświęcić kilka chwil. Autor w intrygujący sposób przedstawił czytelnikom ich przyszłość pełną nowych technologii, zmuszając ich do przemyśleń. Jest to powieść ,która utknie mi w pamięci i na pewno jeszcze kiedyś do niej powrócę. Zachęcam wszystkich do przeczytania tej książki, jest na prawdę niesamowitą książką. Polecam!


Opis książki: Zamach bombowy w San Francisco wywraca spokojny świat Marcusa do góry nogami. Aresztowany wraz z grupą przyjaciół przez Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego trafia do tajnego więzienia. Gdy w końcu zostaje wypuszczony, odkrywa, że teraz żyje w państwie policyjnym, a każdy obywatel traktowany jest jak potencjalny terrorysta. Odtąd pragnie tylko jednego - zniszczyć DBW i odnaleźć zaginionego przyjaciela.

5/6

Książkę mogłam przeczytać i zrecenzować dzięki:
Dziękuję!

17 komentarzy:

  1. Musze poszukać, bo przyznam, że mnie zachęciłaś. Ciekawa jestem tej książki i będę jej wypatrywać w księgarniach:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam już gdzieś o tej książce i wydaje sie ciekawa. Więc przeczytam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie ta książka była boska... taka prawdziwa. Lepsza, niż antyutopie, za którymi nie przepadam, a również opowiadała o innej teraźniejszości/bliskiej przyszłości, w zależności od interpretacji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Chętnie przeczytam:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Już ładnie leży na półce i czeka na swoją kolej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz widzę, ale pomysł ciekawy i myślę, że przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja nie wiem czy przeczytam. Jakoś tak nie mogę się przekonać;/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ją kiedyś znajdę to może przeczytam,ale jakoś nie mogę się przekonać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawi mnie taka wizja świata, więc z chęcią ją przeczytam. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię taką tematykę, muszę jej poszukać

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja z chęcią poświęcę na nią nie kilka chwil ale nawet kilkanaście ;)

    PS. Masz boski wygląd bloga xD Sama robiłaś? Jeśli możesz to odpisz na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fabuła wydaje się ciekawa więc z chęcią po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o niej wcześniej, ale wydaje się być ciekawa, więc poszukam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Gdy napoczątku ją zobaczyłam, nie byłam pewna, ale po przeczytaniu Twojej recenzji, napewno sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rany ale długo mnie tu nie było jednak wszystkie recenzje przeczytałam. Wracając do książki.Wydaje się byc ciekawa i będę chciała ją przeczyta nie wiem jednak czy mi się to uda.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapraszam na nn [nika-poleca].

    OdpowiedzUsuń