poniedziałek, 15 sierpnia 2011

[90] Akademia Wampirów

Autor: Richelle Mead
Tytuł: Akademia Wampirów
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Ilość stron: 336
Czas czytania: 3 dni


Moja opinia: Już od pewnego czasu pragnęłam przeczytać całą tą serię. Gdy ujżałam wszystkie tomy w bibliotece poczułam się wniebowzięta. Byłam zachwycona. Bez zastanowienia szybciutko wypożycyłam 2 tomy na rozgrzewkę. I tak oto zaczęłam się moja przygoda z Akademią Wampirów.


Na wejściu pomyślicie sobie ,że to kolejna powieść o wampirach. Tak! Macie rację. Książka w zupełności jest poświęcona wampirom, dampirom i tego typu rzeczą. Jednak to nie czyni z niej nudnej, banalnej ani też głupiej powiastki. Wampiry udoskonalają i dopełniają powieść Pani Mead. Wiem ,że ostatnio autorą brakuje chyba pomysłów bo prawie wszystkie książki o wampirach mają podobną tematykę. Jednak książka Pani Mead jest jakaś inna, oczywiście w pozytywnym sensie. Oprócz wampirów występuje także druga grupa dampirów co już troszkę wzbogaca książkę.


Uważam ,że okładka jest świetna. Śliczna dziewczyna, prosty opis i dobrze pasujące do siebie kolory powodują ,że to wszystko tworzy całość. A całością jest właśnie książka ''Akademia Wampirów''. Myślę ,że krótki opis z mojej strony w tej styruacji jest zbędny, gdyż opis na okładce mówi sam za siebie.

Dużym plusem dla autorki jest to ,że w książce występuje też wiele więcej niż tylko ''wampir'' przez co czytelnik się nie nudzi i czyta książkę z jeszcze większym zainteresowaniem. Możmy w książce spotkać takie określenia jak: moroj, strzyga, dampir. Mam nadzieję ,że i wam książka również będzie się podobała.

Akademia Wampirów- to świeta książka, pełna zaskakujących zdarzeń i ciekawych bohaterów. Książkę polecam głównie osobą ,które odnajdują się w takiej tematyce, bądź też zaczynają swoją przygodę z wampirami i innymi tego typu stworzeniami.. Jeśli natomiast taki temat wasz irytuje, lepiej nie zabierajcie się za tę książkę. Mi osobiście bardzo przypadła do gustu. 



Opis książki:  Tylko najlepszy przyjaciel może ocalić ci życie. Zwłaszcza jeśli twój wróg jest nieśmiertelny…
Akademia wampirów to cykl powieściowy, który pokochały już miliony czytelników. Często jest porównywany ze "Zmierzchem" Stephanie Meyer. 
W szkole imienia świętego Władimira wampiry czystej krwi – moroje – uczą się posługiwać swoimi nadnaturalnymi darami, a mieszańce – dampiry – szkolą się na ich opiekunów i oddanych strażników. Posępne mury kryją jednak więcej mrocznych tajemnic, niż można by podejrzewać. Lissie Dragomir, morojce ze szlachetnego rodu, grozi śmiertelne niebezpieczeństwo. Czy dampirka Rose, połączona z nią telepatyczną więzią, zdoła ochronić przyjaciółkę?

5/6
_____________________________

Hej wybacie ,że recenzja pojawia się tak póżno i na dodatek jest taka krótka. Lecz tutaj na prawdę nie mogę znaleźć wolnej chwili by w spokoju napisać notkę. A na zakończenie chciała bym wam pokazać kilka moich zdjęć z Anglii ,a dokładnie z Nottingham. W najbliższym czasie jeszcze ich przybędzie ,gdyż mój pobyt tutaj będzie trwał około 2 tygodnie :)|PS: wybaczcie ,że nie komentuje waszych blogów
!


>>zdjęcie<<    >>zdjęcie<<   >>zdjęcie<<   >>zdjęcie<<

24 komentarze:

  1. Osobiście uwielbiam tą serię. Szczególnie pokochałam Dymitra. Musisz przeczytać kolejne częśći, nawet sobie nie wyobrażasz, co się wydarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tylko pierwszą część, ale bardzo, naprawdę bardzo mi się podobała. Niby wampiry i te sprawy, ale ta książka jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Serii nie czytałam, ale pozytywne opinie sprawiają, że czuję się zmotywowana by to zmienić (mimo zmierzchowego syndromu)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne zdjęcia, zazdroszczę ci. Też bym chciała pojechać na wycieczkę do Anglii.
    Akademii wampirów jeszcze nie czytałam, ale słyszałam na jej temat wiele dobrego i myślę, że niedługo po nią sięgnę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja do Anglii na razie bym się wybrać nie chciała ;) Ale tak to chętnie bym odwiedziła.

    Książka czytana, pora sięgnąć po kolejne tomy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Akademii czytałam jak dotąd wszystkie tomy i po prostu uwielbiam tę serię. <3

    Anglia. *.* Bosko. Świetne zdjęcia! ;>

    OdpowiedzUsuń
  7. Według mnie cały cykl jest jednym z lepszych z przedziału 'wampiry'. Oryginalny pomysł, wartki tok akcji i ciekawi bohaterowie- czego chcieć więcej? :)

    Anglia jest cudowna. Uwielbiam. Nawet klimat ;). Chętnie wróciłabym kiedyś :D.

    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Po twojej recenzji bardzo chcę przeczytać tą książkę. Miłego pobytu a Angli;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie będę czytała przez te wampiry

    OdpowiedzUsuń
  10. Ach te wampiry... Jak na razie z twórczości Panie Mead mam zamiar przeczytać serię o sukubie. Może i kiedyś skusze się i na tą serie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wampiry? Jeszcze chwilę temu powiedziałabym nie, ale po Twojej recenzji może się skuszę.
    Świetne fotki. Miłego pobytu:*

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jestem namawiana na tę serię, więc może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Te angielskie budki telefoniczne kojarzą mi się z ekranizacjami Harry'ego Pottera:D

    Na Akademię Wampirów poluję od pewnego czasu, ale jak na razie w mojej bibliotece wszystkie "wampirze" książki są wypożyczone;/

    OdpowiedzUsuń
  14. Włąśnie czytam serie Zmierzch więc wampirów mam dość !

    OdpowiedzUsuń
  15. Znowu ta Pani podobna do Angeliny Jolie xD

    u mnie nn :)
    [ pamietnik-czytania ]

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnie również ta książka przypadła do gustu, ale kolejne części dalej czekają na półce ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnio wzięłam się za wampirowi wątek i choć przyznam, że nie było aż tak źle ( to chyba za sprawą tego magnetycznego języka Kinga), na parze sobie odpuszczę tego typu literaturę ;P Następne spotkanie z wampirami planuję na koniec września/październik ;P Tym razem chcę chwycić za Zmierzch xD

    OdpowiedzUsuń
  18. Cała seria czeka grzecznie w kolejce na przeczytanie. Mam tylko nadzieję, że nie zmienię kolejności przez Twoją pochlebną recenzję ;)
    Świetne zdjęcia ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. mam ochotę na tę serię, na szczęście jest w mojej bibliotece :D Anglia? Kurde, zazdroszczę :) nn u-czekoladowej, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytałam i sądzę, że seria jest świetna. Obecnie poszukuję tomu czwartego "Przysięgi Krwi".
    W Anglii byłam i stwierdzam, że te budynki są niesamowite. Wysokie, widać, że nie oszczędzali na nie pieniędzy. :-)
    Juliette
    [czar-ksiazek]

    OdpowiedzUsuń
  21. Z chęcią sięgnęłabym po tą serie. Czytałam na jej temat wiele pozytywnych opinii więc z pewnością przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Seria niestety nie dal mnie, ale fotki typowo angielskie... ;D

    Miłego pobytu!

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo chcę przeczytać tę serię :)
    I ja także chciałabym pojechać do Anglii :) A zdjęcia super :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przeczytałam Akademię Wamirów czy podasz mi tytuły innych tomów?

    OdpowiedzUsuń