piątek, 29 lipca 2011

[88] Morze potworów

Autor: Rick Riordan
Tytuł: Morze potworów
Wydawnictwo: Galeria Książki
Ilość stron: 280
Czas czytania: 3 dni
Seria: Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy -tom 2

Moja opinia: ''Złodziej pioruna''- to książką byłam i nadal jestem zauroczona. Byłam bardzo szczęśliwa,gdy krótko po przeczytaniu w moje ręce trafił drugi tom tej znakomitej serii. W drugim tomie na głównych bohaterów czeka dużo przygód jak i niebezpieczeństw.

Po raz drugi spotykamy się z nastoletnim Percym ,który jest synem Pana Mórz. Jego przyjaciel Grover jest uwięziony w jaskini,która znajduje się na morzu potworów. ( stąd nazwa książki ). Trójka przyjaciół musi go uratować, gdyż jest ona w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Lecz aby tam się dostać muszą wykazać się odwagą, pomysłowością i inteligencją. Czy trójka 13-latków gotowa jest na taką podróż.? W tym samym czasie drzewo Thali zostaje otrute. Linia obronna Obozu Herosów zostaje zniszczona. Wszystkie złe siły mogą wtargnąć na teren obozu. Wszystko spada na trójkę przyjaciół, gdyż obóz można uratować jedynie poprzez złote runo. Które również jest na morzu potworów! Jednak czy ta przygoda zakończy się szczęśliwie? Czy troje nastolatków może uratować tak potężny obóz? Koniecznie przeczytajcie książkę.

Autor ma swój własny styl pisania. Czym jestem zachwycona. Jest on taki młodzieżowy, prosty i ''luzacki''. W swój świat ,autor wciąga czytelnika już po pierwszym zdaniu. W książce występuje dużo humoru. Podoba mi się ,że po za głównym tematem występują też wątki poboczne co bardzo wzbogaca tę powieść. Zakończenie obu części jest znakomite. Aż, chce się biec do księgarni po następny tom. Gdy zaczniecie czytać książkę, nic innego dla was nie będzie się liczyło. Choć na chwilę zapomnicie o szarej rzeczywistości i będziecie mogli się zrelaksować przy tej pełnej przygód powieści.

Bardzo dużo czytelników porównuje tę serię do ''Harrego Pottera''. Ja również muszę się w tej kwestii udzielić. Uważam ,że bohaterowie są dość zbliżeni do tych z HP. A przynajmniej ci główni bohaterowie. Bo Percy- mały niedojda ,który przypadkowo zostaje bohaterem. Annabeth- mała mądralińska oraz Tyson- dzieciak ,który ma bardzo niski poziom inteligencji. Obie serie są magiczne i świetne. Myślę ,że nie powinno się ich porównywać. Autor zastosował tutaj swój bardzo oryginalny pomysł. Wykorzystał temat mitologii greckiej. Pomimo mojej początkowej niechęci do tej serii muszę przyznać, że po prostu jestem nią zauroczona. Jest ona bardzo wyjątkowa i jedyna w swoim rodzaju.

Książkę polecam faną przygód, prostych aczkolwiek bardzo wciągających książek. Osoby ,które lubią mitologię powinni koniecznie przeczytać całą serię. Jeśli lubisz oderwać się o rzeczywistości to przeczytaj książkę! Nie zawiedziesz się. Autor zapewnia nam kilka godzin wspaniałej rozrywki.


Opis książki: Siódma klasa była dla Percy'ego Jacksona wyjątkowo spokojna. Żaden potwór nie przedostał się na teren jego nowojorskiej szkoły. Ale kiedy niewinna gra w zbijanego z kolegami z klasy zmienia się w śmiertelną rozgrywkę z brutalną bandą olbrzymów-ludożerców...sprawy przyjmują paskudny obrót. Niespodziewana wizyta Annabeth, przyjaciółki Percy'ego, oznacza kolejne złe wieści: magiczna granica broniąca Obozu Herosów została zniszczona przez truciznę podrzuconą przez tajemniczego wroga. Jeśli lekarstwo nie znajdzie się na czas, jedyna bezpieczna przystań dla herosów przestanie istnieć.

6/6

27 komentarzy:

  1. Kocham mitologię, więc książki od dłuższego czasu poszukuję

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli będę miała okazję, to przeczytam :)
    A recenzja fantastyczna! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna recenzja
    I motyw bloga cudny ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapewne kiedyś po tę serię jeszcze sięgnę. xd

    OdpowiedzUsuń
  5. Druugi tom również przypomina mi moje czytadło, które mam stać na półce ;P Muszę przeczytać ;P Mam nadzieję, że znajdę w mojej biblioece ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i mile wspominam czas spędzony z tą książką ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo, jak tu ładnie. Na całą serię mam wielką ochotę. U-czekoladowej nowa recenzja, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Całą serię mam w planach i mam nadzieję, że już niedługo będę mogła ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak jak przedmówczyni - cała seria przygód Percy'ego jeszcze przede mną (ale dwa tomy już mam kupione:D)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ogólnie to fascynuje mnie temat mitologi. Ale jakoś nie mam chęci przeczytać tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta seria nęci mnie już od jakiegoś czasu. Z ogromną chęcią przeczytam :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam ogromną ochotę na tą serię jednak w bibliotece znajduje się tylko pierwszy tom.

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz bardzo ładny szablon bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapraszam na nn [nika-poleca].

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak najbardziej się z Tobą zgadzam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chciałabym przeczytać książki o Percym od pierwszej części, ale nigdzie nie mogę ich znaleźć. Oglądałam film i jest naprawdę świetny, dlatego bardzo zależy mi, aby przeczytać też książkę... ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. U-czekoladowej pojawiła się nowa recenzja, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Słyszałam i może się skuszę:)


    Zapraszam na [czytamy-ksiazki]

    OdpowiedzUsuń
  19. Hej!
    Pamiętasz mnie jeszcze?
    Bardzo serdecznie zapraszam na nową notkę na http://czar-ksiazek.blog.onet.pl/ po bardzo długiej przerwie.
    P.S. Przepraszam, ale notkę przeczytam i skomentuję jutro.
    Pozdrawiam
    Juliette

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem w połowie pierwszego tomu i na pewno przeczytam też następne części. Uwielbiam tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Seria Percym Jacksonie interesuje mnie już od dłuższego czasu. Mam nadzieję, że w końcu spotka mnie to szczęście i przeczytam tę książkę.
    Pozdrawiam
    Juliette
    [czar-ksiazek]

    OdpowiedzUsuń
  22. Obejrzałam większą część filmu. Lubię mitologię. Chcę się wreszcie zabrać za czytanie o Percym Jacksonie ;)

    [magiaksiazek.blog.onet.pl]

    OdpowiedzUsuń
  23. Tak strasznie chciałam przeczytać pierwszą część ale nie ma w bibliotece :/

    OdpowiedzUsuń
  24. Gratuluję zapału i chęci, ale popracuj nad stylem - zdarzają Ci się błędy stylistyczne i logiczne, źle się czyta szczególnie te części, gdzie operujesz krótkimi, nie zawsze spójnymi zdaniami; zdarza Ci się źle wykorzystywać przyimki. Życzę wielu dobrych lektur i coraz lepszych recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam tą serię, a "Morze Potworów" czytałam już dwa razy i na pewno jeszcze nie raz sięgnę po tę książkę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. zapraszam na mój blog http://anulka1992.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń