czwartek, 30 czerwca 2011

[80] Złodziej Pioruna

Autor: Rick Riordan
Tytuł: Złodziej Pioruna
Wydawnictwo: Galeria Książki
Ilość stron: 360
Czas czytania: 3 dni

Moja opinia: Rick Riordan jest autorem znakomitej serii o 12-letnim chłopcu. Cała seria jest bardzo popularna. Gdy tylko zauważyłam ją w bibliotece bez wahania wypożyczyłam. Długo po wypożyczeniu nie mogłam się za tę książkę zabrać. Trochę odstraszała mnie mała czcionka co było związane z dużą ilością stron. Rozdziały były co 15-20 stron. Ale gdy zaczęłam czytać nie mogłam się już oderwać, byłam w pewnym rodzaju transie. Przygody chłopca tak mnie wciągnęły ,że książkę niemalże połknęłam.

Sama okładka i opis bardzo zachęcają czytelnika by sięgnął po tą książkę. Choć nie którym może wydawać się ,że będzie tu bardzo dużo mitologi co wiąże się z nudną. Jednak jest odwrotnie.! Owszem występują tu mity ,bohaterowie mitów itp. Ale to na prawdę nie jest nudne.! W tej książce autor tak to wszystko przedstawił ,że nikt nie pójdzie spać, póki nie dokończy książki. Ze mną również tak było siedziałam do późna w nocy i czytałam. Przygody bohaterów tak mnie wciągały ,że zapałkami musiałam podtrzymywać sobie powieki ,żeby przypadkiem nie zasnąć ,lecz skończyć tę książkę. 

W książce na brakuje akcji. Gdy tylko jakaś przygoda się kończy, odrazu zaczyna się nowa. Przez całą książkę bohaterowie musieli przebrnąć przez wiele niebezpieczeństw.Musieli cały czas mieć oczy szeroko otwarte ,i mieć trzeźwy umysł. Urzekła mnie końcówka książki ,gdzie wszyscy bohaterzy rozjeżdżali się i na czas roku szkolnego opuszczali obóz herosów. Myślę ,że Percy podjął słuszną decyzję ,a jaką? Dowiecie się czytając książkę od deski do deski. Powieść jak i cała seria jest na prawdę godna uwagi i czasu. Na pewno nie będziecie się nudzić. Polecam gorąco!

Głównym bohaterem książki jest 12-letni Percy. Jego życie nigdy nie było normalne! A teraz okazuje się ,że on jest półbogiem. Jego ojcem jest Pan Mórz. Od tego momentu zaczynają się przygody ,które ciągną się aż przez całą książkę. W powieści występuje bardzo dużo zaskakujących zwrotów akcji. Nie da się opisać w skrócie książki ,gdyż a) opis mówi sam za siebie i b) w książce dzieje się tak dużo ,że aż trudno to ogarnąć w jedną całość. Mogę jedynie wszystkim tę książkę polecić. Młodszym i starszym , dziewczynom jak i chłopakom. Po prostu wszystkim polecam tę świetną książkę. A ja sama nie długo zabieram się za drugi tom.


Opis książki: Percy Jackson ma właśnie wylecieć ze szkoły z internatem. Znowu. Ale to najmniejszy z jego kłopotów. Ostatnimi czasy mitologiczne potwory i bogowie olimpijscy wychodzą z kart książek o mitologii prosto w życie Percy'ego. Co gorsza, kilku z nich zdołał rozgniewać. Piorun Piorunów Zeusa został skradziony, a Percy jest głównym podejrzanym.

Teraz on i jego przyjaciele mają zaledwie dziesięć dni, żeby znaleźć skradzioną własność Zeusa i odnieść ją na Olimp, by przywrócić pokój zwaśnionym bogom. Żeby misja się udała, Percy'emu przyjdzie jednak zrobić coś więcej niż tylko złapać prawdziwego złodzieja - musi pogodzić się z ojcem, który go porzucił, rozwiązać zagadkę Wyroczni, która ostrzega go przed zdradą przyjaciela, i odkryć złowrogą siłę potężniejszą nawet niż bogowie.


6/6

10 komentarzy:

  1. Wow! Świetna (i długa!) recenzja! Zachęcająca także... książkę przeczytam, jeżeli przydarzy mi się taka okazja?

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja dopiero zamierzam czytać tom pierwszy. Film już obejrzałam, ale książka to jednak książka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i oglądałam :)
    PS. dodaję fo linek

    OdpowiedzUsuń
  4. Również uważam, że książka jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam film jednak nie miałam jeszcze przyjemności zapoznać się z książką myślę że niedługo to nadrobię.

    Ps.Zapraszam na notkę specjalną [nika-poleca]

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podoba okładka.
    Wiem , że książki się nie ocenia po okładce ale ja jakoś bardzo zwracam na to uwagę :)
    czekam na następną recenzję :*
    http://ksiazkowy-swiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. http://ksiazkowy-swiat.blogspot.com/ nn ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. miałam tylko okazję przeczytać 3 i 4 część ale mam niedzieję że wkrótce nadrobię zaległości;)

    OdpowiedzUsuń
  9. nowa recenzja u-czekoladowej. zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam i w pełni zgadzam się z oceną;-).Zapraszam na: http://florareadsbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń