wtorek, 21 czerwca 2011

[77] Chłód od raju: Prawdziwa Historia Hannah...

Autor: Jana Frey
Tytuł: Chłód od raju: Prawdziwa historia Hannah...
Wydawnictwo: Ossolineum
Ilość stron: 148
Czas czytania: 1 dzień

Moja opinia: Zaczynając czytać byłam pozytywnie nastawiona do tej książki. Opis mnie za bardzo nie zachęcił. Ale książkę postanowiłam wypożyczyć ze względu na wydawnictwo.

Wydawnictwo Ossolineum jest dosyć znane. Większość chwali sobie książki z tego wydawnictwa. Ja również zaliczam się do tej kategorii. Lubię książki wydawnictwa ossolineum bo są ciekawe i kilka z nich jest nawet oparte na faktach. A takie jeszcze bardziej mnie przyciągają..

''Chłód od raju''- jest napisana na faktach autentycznych. W książce zapisane jest prawdziwe życie ,a może nawet piekło jakie przeszła Hannah w dzieciństwie. Mnie ta historia po prostu urzekła. Gdy kończyłam czytać po moich policzkach popłynęły szczere łzy. Ta historia jest smutną życiową prawdą. Większość z nas na prawdę nie docenia tego co ma. Dom , kochającą rodzinę ,a nawet choćby komputer. Gdy my tak sobie śpimy ,niektórzy marzną gdzieś na ulicach. I te ucieczki z domu ,młodzieży nie zawsze wynikają z tego wieku kiedy to większość się buntuje i robi różne złe rzeczy. To czasem sytuacja w domu zmusza ich do podjęcia takiej ,a nie innej decyzji. Ja osobiście po przeczytaniu tej książki długo nie mogłam otrząsnąć się z wrażeń jakie zresztą towarzyszyły mi podczas całej książki. Opowieść tę przeczytałam jednym tchem.

Akcja zaczyna się już od pierwszej strony. Uczuć ,które towarzyszą czytelnikowi nie da się opisać. Strach ,ból i smutek. To chyba te podstawowe. Było mi szkoda głównej bohaterki. I przez całą książkę modliłam się aby ta powieść skończyłam się happy endem. :-)))

Tak jak już wspomniałam główną bohaterką jest Hannah. Gdy ma zaledwie 6 lat jej matka ginie pod kołami autobusu. W domu zostaje tylko ona i jej tata. Lecz po jakimś czasie w ich życiu pojawia się nowa kobieta. Ojciec Hannah żeni się z nią i ma 3 synów, którzy są przyrodnimi braćmi dziewczynki. Roshwita wyznaje inną wiarę dlatego dziewczynka jak i jej ojciec również zaczynają być świadkami Jehowy. Hannah nie obchodzi urodzin , Bożego Narodzenia , nie może uczęszczać w szkolnych przedstawieniach , czytać kolorowych bajek. Nic po prostu! Na dodatek ma utrzymywać jak najmniejsze kontakty z rówieśnikami ze szkoły. Hannah jest smutna , jest jeszcze mała ,a ani Roshwita ,ani jej ojciec nie chcą jej wyjaśnić dlaczego tak właśnie się dzieje. Lecz Hannah poznaje Paula i gdy ma już 15 lat postanawia uciec od tej rodziny. Od dziadka ,który ją bije , od wyrodnej matki , i ojca który jej nie rozumie. Próbuje uciec lecz to nie jest takie proste. Jak potoczą się losy tej dziewczyny?! Tego dowiecie się czytając książkę Polecam gorąco!!!


Opis książki: Hannah ma 15 lat i jest świadkiem Jehowy. Wcześniej czuła się bezpiecznie w swojej religijnej społeczności, teraz jednak chciałaby z niej wystąpić, by żyć tak jak jej rówieśnicy.

Hannah walczy o prawo wyboru, a dzięki wsparciu i miłości Paula postanawia uczynić pierwszy krok ku wolności, jakiej zaznają jej szkolni koledzy i koleżanki. Książka ta została napisana na podstawie długiego wywiadu autorki z bohaterką. W rezultacie powstał rzeczywisty i wstrząsający dokument. Jana Frey poruszyła w nim uniwersalny problem przynależności do wspólnot religijnych i tożsamości młodych ludzi, kształtującej się w burzliwym okresie dorastania. 

6/6

12 komentarzy:

  1. Chyba na prawdę wzruszjąca;) Może przeczytam jak zobaczę w bibliotece;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O Matko, znowu bym płakała... Ale chętnie bym ją przeczytała:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się poruszająca i ucząca... Chyba się skuszę

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie wczoraj skończyłam czytać :D I dziś pojawi się recenzja ;p W sumie to mam podobno, aczkolwiek nie identyczne odczucia... Ale fakt, ta książka coś w sobie ma.

    [magiaksiazek.blog.onet.pl]

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest w bibliotece, muszę poszukac

    OdpowiedzUsuń
  6. sama nie wiem... nie lubię "takich książek" - kiedyś bym przeczytała, teraz już raczej nie

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja czytałam z tego wydawnictwa książkę pt"w sidłach anoreksji " Bardzo fajna i pouczająca książka :)) Myślę za ta którą opisałaś jest taks samo świetna .
    zapraszam do mnie:
    ksiazkomaniaa.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię książki z tej serii, ale akurat tej nie czytałam. Mam nadzieję, że znajdę ją w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  9. nie jestem zbyt przekonana do tej książki

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytuję różne książki, ale nie jestem pewna, czy to idealna powieść dla mnie ;P Ostatnio mam fazę na pozycje kryminalne, albo z wątkiem detektywistycznym lub wojennym ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytalam . :)
    Cudowna . ^^
    Już prawie wszystkie ksiażki Jany Frey przeczytałam i kazda ma w sobie to coś i mi sie podobala .;]

    OdpowiedzUsuń