wtorek, 7 czerwca 2011

[73] Zła dziewczyna

Autor: Beata Ostrowicka
Tytuł: Zła dziewczyna
Wydawnictwo: Ossolineum
Ilość stron:  180
Czas czytania: 1/2 dni

Moja opinia: Hm.. wchodząc do biblioteki zawsze patrzę na półkę gdzie znajdują się książki z tego wydawnictwa. A uwierzcie mi ,że jest tego dość sporo. Przeglądam i przeglądam.. aż w końcu do ręki biorę ''Zła dziewczyna'' patrzę na okładkę i co widzę polską autorkę?! Jeszcze nie spotkałam się z polskim autorem w tym wydawnictwie. Więc oczywiście wypożyczyłam bo cóż innego mogłam uczynić?!

Zaczynając czytać ,książka od razu mi się spodobała. No ale oczywiście nie mogę tak po prostu ocenić książki ,gdy przeczytałam zaledwie kilka stron. No więc brnęłam dalej i książka z każdą kolejną kartką podobała mi się bardziej. Poznawałam nowych bohaterów. Styl ich życia.. Jedynym minusem było to ,że główna bohaterka nie chciała z nikim rozmawiać. Skrywała swoje myśli i żal tylko dla siebie. No ale może tak nie którzy mają? Ja np. gdy jest mi źle muszę z kimś pogadać. Książka jest lekka ,napisana jeżykiem młodzieżowym. Fabuła dopracowana w stu procentach. Ogólnie rzecz biorąc była wciągająca :D

Główną bohaterką jest 18-letnia Marcysia. Pochodzi z małej wsi gdzie każdy wie wszystko o wszystkim. Lecz ona postanawia uczyć się i wyjechać do Krakowa. Pracuje u swojej ciotki jako pomoc domowa tzn. podaje leki, sprząta ,gotuje itp. Ciotka ją wykańcza i nazywa ją ''jędzą'' co jakiś czas modli się aby w końcu odeszła z tego świata. I tak się dzieje ciotka umiera. Cała rodzina  się zbiera niby w żal , ale już planują sprzedaż domu i własne biznesy. Jednak tu wchodzi testament i okazuje się ,że cały majątek został zapisany właśnie dla Marcysi. Rodzicie się już cieszą w marzeniach otwierają sklep , kupują nowy samochód, a ani grosza w tych marzeniach dla własnej córki. Dlatego Marcysia twardo stawia się rodzicom i postanawia inaczej ułożyć swoje życie. Poznaje nowych ludzi i nowy styl życia. Ale czy to wszystko wyjdzie jej na dobre? Tego dowiecie się jedynie czytając tę książkę! Polecam

Jedyną rzeczą ,która mnie rozczarowała to koniec książki. Powinna autorka bardziej go rowzinąć. Dodać np. jakiś epilog i wyjaśnić co stało się z poszczególnymi bohaterami. No ale ja nie mam na to wpływu książka jest i już nie da się jej zmienić. Ale warto ją  przeczytać polecam!


Opis książki: Osiemnastoletnia Marcyśka, która od kilku lat uczy się w Krakowie, marzy o studiach i nie chce wracać do rodzinnej miejscowości. Nieoczekiwany spadek daje jej szansę na nowe, lepsze życie, ale też staje się przyczyną konfliktu z najbliższymi. Czy „zła” Marcyśka pozwoli kierować swoim życiem rodzinie i zrezygnuje z własnych planów, czy zdecyduje się na wybór trudniejszej, ale własnej drogi życiowej?

5.5/6

Chciałam powiedzieć ,że w czwartek jadę do Krakowa na wycieczkę szkolną, która będzie trwała trzy dni. Więc nie wiem czy notka pojawi się w czwartek czy dopiero po powrocie w poniedziałek! :)

24 komentarze:

  1. Książka zapowida się ciekawie. Jak tylko gdzieś ją zobaczę to przeczytam;)
    Życzę powodzenia na wycieczce;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś po nią sięgnę, jak mi wpadnie w ręce. Miłego wypoczynku. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tego wydawnictwa przeczytałam książkę "W sidłach anoreksji" Heidi Hassenmuller
    Ponoć książki z tego wydawnictwa lekko podchodzą do "psychologii" . Ja akurat tą książkę o anoreksji znalazłam w dziale "psychologia" .Oczywiście to psychologia zrozumiała dla młodzieży. Myślę ,że kiedyś sięgnę po którąś książkę z tego wydawnictwa :)

    {ksiazkomaniaa.blog.onet.pl}

    OdpowiedzUsuń
  4. raczej podziękuję tej książce

    OdpowiedzUsuń
  5. przeczytałam już kilka książek tego wydawnictwa, podobały mi się więc i na tą kiedyś przyjdzie czas. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Możliwe, że się skuszę. Wydaje się ciekawa, ale znając moje uprzedzenie do książek polskich autorów zapewne nie nastąpi to zbyt szybko.
    Juliette[ czar-ksiazek]

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mówię ani tak ani nie. Jak trafię to przeczytam, jeśli nie będę miała nic innego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaje mi się ciekawa, do przeczytania w wolnym czasie w wakacje. :@)

    OdpowiedzUsuń
  9. W sumie wakacje się zbliżają, a fabuła wydaje się całkiem ciekawa...

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam i też mi się spodobała, może dlatego, że lubię książki z tego wydawnictwa. Jedną nawet dziś zrecenzowałam, więc zapraszam :) I życzę udanej wycieczki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Raczej nie przeczytam. ; ]
    I ja również życzę udanej wycieczki. Kraków jest piękny. ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakoś mnie nie zachęca.

    Ps.Zapraszam na nn [nika-poleca]

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba się przełamię i przeczytam, bo fabuła wydaje się interesująca :).

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książkę chętnie przeczytam, jeżeli będę miała taką okazję.

    A co do Krakowa to byłam tam kilkanaście razy...a może kilka... Będzie fajnie. Zazdroszczę :) Miłego pobytu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Trochę chaotyczna notka, ale myślę, że to z radości na wycieczkę :)
    czytałam, niczego sobie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam kilka książek tej autorki, podobały mi się. Po tą może też sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  17. Szczerze mówiąc to jakoś mnie nie ciągnie...

    OdpowiedzUsuń
  18. Autorki co prawda nie znam, ale wydawnictwo cenię, więc jak trafię to przeczytam ;)

    Zapraszam: ksiazkowe-szalenstwo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Też uwielbiam to wydawnictwo ;) Ale jeszcze nie udało mi się przeczytać tej pozycji. Szkoda. Wszak z autorką mam miłe wspomnienia. "Świat do góry nogami" wyszedł idealnie ;)
    Ta książka, mam nadzieję!, też :D

    [magiaksiazek.blog.onet.pl]

    OdpowiedzUsuń
  20. Zawsze chętnie czytam książki z tego wydawnictwa i jeśli ją spotkam to i tej nie ominę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zapraszam na nn [nika-poleca]

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytałam tę książkę. Nie 'powaliła' mnie ;D
    [foolish-virgin]

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak gdzieś na nią trafię to przeczytam:)
    Pozdrawiam i zapraszam na "Osaczoną"

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetna książka. Czytałam na początku roku i także mnie wciągnęła. Polecam.

    OdpowiedzUsuń