sobota, 4 czerwca 2011

[72] Orchidee też się śmieją

Autor: Patricia Mervell
Tytuł: Orchidee też się śmieją
Wydawnictwo elf
Ilość stron: 124 strony
Czas czytania: 2 godziny

Moja opinia: Na początku recenzji chciała bym przytoczyć taki krótki fragmencik z książki.

'' To nie prawda, że orchidee są smutne. Tajemnicze, owszem, ale wcale nie smutne. Orchidee też się śmieją, wiesz?''

I już wiemy skąd powstał tytuł książki .Ale to nie kwiaty są głównym tematem. Choć odgrywają ważną rolę w tej książce. Chodzi głównie o to ,że główna bohaterka kochała te kwiaty, lecz po śmierci jej dziadka nie poddała się i jeszcze z większym zapałem pragnęła je hodować. Lecz nikt nie jest w stanie sam utrzymać cieplarni. Więc dziewczyna musi poszukać kogoś, kto będzie od niej odkupywał wyhodowane przez nią orchidee. :) I znajduje taką osobę. Otóż właścicielka jednej z kwiaciarni przyjaźniła się z Sandry dziadkiem i bardzo chętnie będzie od dziewczyny kupowała kwiaty. Sandrze jest to na rękę bo będzie miała z czego utrzymać to wszystko. Ale po pewnym czasie właścicielka kwiaciarni również umiera. I co stanie się z oazą Sandry? Czy dziewczyna się podda?

Końcówka nawet mnie zaskoczyła. Można z niej wywnioskować ,że na prawdziwych przyjaciołach zawsze można polegać.

Książkę pochłonęłam jednym tchem. Bardzo fajnie się czyta ,pomimo smutnych momentów. Bo śmierć nie jest lubianym tematem. Książka jest nieprzewidywalna i to mi się strasznie podobało. Napisana lekko i młodzieżowo. Dlatego polecam ją wszystkim nie tylko miłośnikom tej serii!

Opis książki: Sandra przeżywa trudny okres. Podczas gdy jej koleżanki zajmują się niemal wyłącznie przygotowaniami do zbliżającego się balu maturalnego, ona stara się o nim zapomnieć - nie tylko dlatego, że po bolesnym rozstaniu z Christopherem nie ma partnera. Sprawy sercowe nie są jedynym problemem, który sprawia, że widzi swoją przyszłość w czarnych kolorach. Czy Tom, przypadkowo poznany chłopak może wnieść trochę światła w jej życie?

5/6

16 komentarzy:

  1. chętnie przeczytam, bo nawet ciekawie się zapowiada.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Za każdym razem gdy widzę u ciebie recenzje tych książek odzywa się dawny sentyment do tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tematyka ciekawa, ale... ale ta seria mnie odpycha. Tłumaczę to na okrągło. Te książki wydają mi się okropnie dzienne, dla takich... nastolatek, które poszukują czegoś lekkiego, dziecięcego. Czuję, że ja już tego wyrosłam. Ptrzebuję czegoś mocnego...
    Aczkolwiek, gdybym na serię trafiła, przeczytałabym.

    [magiaksiazek.blog.onet.pl]

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie mam na nią ochoty. Ostatnio ciągnie mnie do książek o II wojnie światowej, których wcześniej nie cierpiałam (jedynym "przerywnikiem" była "Ostatnia piosenka"). Później w porównaniu z taką tematyką ta seria, wydaje się banalna. Wiem, że kiedyś zmienię zdanie, bo sama serię wspominam z sentymentem. [w-krainie-andersena]

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam żadnej książki z tej serii i nie sądzę, żeby w najbliższym czasie się to zmieniło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi fajnie i myślę, że przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na serię jako tako jestem za duża, ale na tę książkę chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książkę czytałam, jak i również wiele innych książek z tej serii, i jako tako mi się podobało. ;>

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje się być ciekawa, jak spotkam to napewno przeczytam.

    Ps.Zapraszam na nn [nika-poleca]

    OdpowiedzUsuń
  10. Po raz kolejny książka z tej serii, jak wpadnę na nią w bibliotece to wezmę ;]

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja ulubiona ksiażka z tej serii, właśnie głównie ze względu na dodany wątek o orchideach.;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Na razie mam dosyć lekkich książek, ale może kiedyś będę ich znowu potrzebowała- wtedy sięgnę ;).

    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Do dziś uwielbiam tą serię i na pewno nie przejdę obojętnie obok tej książki, kiedy na nią trafię.

    OdpowiedzUsuń
  14. Chcę wypożyczyć sobie kilka książek z tej serii ,ale nie wiem . Nie jestem przekonana.
    zapraszam na nową recenzję -> ksiazkomaniaa.blog.onet.pl
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Recenzja zachęcająca, więc jak trafię to przeczytam ;)
    Książki z tej serii mają takie nietypowe, przyciągające wzrok okładki często na nich bardzo ładne dziewczyny/modelki ;)

    Pozdrawiam <3

    Zapraszam do mnie: ksiazkowe-szalenstwo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. CZytałam. Bardzo ciekawa książka, chociaż troszeczkę za krótka (zresztą jak wszystkie z tej serii).

    OdpowiedzUsuń