sobota, 21 maja 2011

[68] Dzikie Kury na wycieczce

Autor: Cornelia Funke
Tytuł: Dzikie Kury na wycieczce
Wydawnictwo: Egmont
Ilość stron: 159
Czas czytania: 1 dzień


Moja opinia: Po książkę tej autorki sięgnęłam tylko z jednego względu. Słyszałam ,że ta autorka ma świetne książki. Więc sama postanowiłam się o tym przekonać.

Wypożyczając książkę nie spodziewałam się po niej niczego nadzwyczajnego. Zwykła krótka opowiasta. I tak w rzeczy samej było. Niestety ale wydaje mi się ,że książka nadaje się dla dzieci w wieku 8-10 lat. Czytając tę książkę czułam ,że wyrosłam już z takiego poziomu.

''Dzikie kury na wycieczce'' - to druga część przygód 4 przyjaciółek. W bibliotece był tylko drugi tom więc od niego zaczęłam. Książka jest bardzo przewidywalna. Od razu domyślałam się kto jest tym straszącym ''duchem''. A końcówka książki tylko potwierdziła moje przypuszczenia. Bardzo mała ilość stron i duża czcionka pozwalają na szybkie przeczytanie owej książeczki.

Moja koleżanka czytała dalsze części ''Dzikich kur'' i uważa ,że z każdą kolejną książką dziewczyny robią się dojrzałe. Jeśli już na prawdę nie będzie nic ciekawego w bibliotece ,będę skłonna zapoznać się z 3 tomem.Komu polecam książkę? Głównie młodszym czytelniczkom. Choć jeśli ktoś nie będzie miał nic do czytania to może przeczytać taką króciutką książkę dla relaksacji :) Książkę czyta się szybko i przyjemnie. Choć jest ulotna. Po 1 miesiącu mogę się założyć ,że już treść wyleci mi z głowy :)

W książce głównymi bohaterami są dwie bandy. ''Dzikie kury'' gdzie są 4 dziewczynki i ''Pigmeje'' gdzie jest 4 chłopców. Do ''Dzikich kur'' chce dołączyć nowa koleżanka. Czy reszta dziewczyn przyjmie ją?
Akcja książki rozgrywa się na wyspie gdzie cała klasa pojechała na wycieczkę wraz z Panią Różańską i Panem kurzawą. Nauczyciel opowiada im historię o duchu ,który ponoć tutaj straszy. Wszyscy w to uwierzyli. I banda chłopaków wchodzi w zakład z dziewczynami o to ,kto pierwszy zdemaskuje ducha. W nocy słyszą drapanie do drzwi i dziwne jęki. Cz dych na prawdę istnieje? Lub kto go udaje?


Opis książki: Szprota i jej trzy koleżanki, zwane też Dzikimi Kurami, spędzają wspólnie wspaniały tydzień nad morzem. Tymczasem Pigmeje wciąż usiłują wykręcią dziewczynom jakiś numer. Podrzucają im "smrodonośne świństwo" albo posypują poduszki proszkiem na swędzenie. Chłopcy nie mają jednak nic wspólnego z przerażającym śmiechem słyszanym nocą na korytarzu schroniska i śladami stóp w zamkniętym pokoju Kur. Jeśli nie oni, to kto? Czy stara legenda o duchu Japa Lornsena opowiadana od lat na wyspie nie da im wszystkim spokoju.  

4/6

19 komentarzy:

  1. Może kiedyś po nią sięgnę. Ja lubię czasem przeczytać coś z niższego poziomu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przeczyta, nie moja kategoria wiekowa, a i opis mnie nie zachęca. ; d

    OdpowiedzUsuń
  3. oglądałam kawałek filmu, ale nie wiem czy przeczytam
    a autorkę uwielbiam za atramentową trylogię, którą napisała ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się wydaje, że autorka bardzo ciekawie pisze. A może ta książka jest przeznaczona dla młodszych?

    OdpowiedzUsuń
  5. Zobaczę. Może przeczytam tak "dla relaksu";)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawą ma okładkę ,ale z tego co opisujesz wynika że jest dla młodszych :)
    zapraszam na ksiazkomaniaa.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś chciałam przeczytać, bo książka inna seria tej autorki- Atramentowa trylogia bardzo mi się podobała, ale nie skusiłam się i myślę, że w sumie dobrze zrobiłam.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno nie przeczytam.
    Ps.Zapraszam na nn [nika-poleca].

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi tam się bardzo podobała ;) Czytałam będąc w gimnazjum (a tak dla odskoczni od tych doroślejszych książęk) i wcale się nie zawiodłam. Może przewidywalna, może nie, ale interesująca. Przeczytałam wszystkie książki, po dwie w jeden dzień, no i potem jeszcze raz xD Nie była to książka stareotypowa, ani nie kopia innej, więc jak najbardziej zasługuje na uwagę.

    [magiaksiazek.blog.onet.pl]

    OdpowiedzUsuń
  10. mam 'Dzikie kury' w swojej biblioteczce i (choć było to z jakiś rok temu) po 10 stronach po prostu wymiękłam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie dla mnie już dawno nie czyatam takich książek !! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej a ja ci bardzo polecam książki pod tytułem Kocham cię Danny jest po prostu świetna Dzikie roże i Cena miłości czytałam je kilka razy i wciąż mi sie podobają .Polecamnie pisać o czym na pewno cie w ciągną (cena miłości) http://www.amazonka.pl/cena-milosci_lurlene-mcdaniel,99900102584.bhtml
    (kocham cie Danny) http://www.granice.pl/recenzja,Kocham_cie_Danny,2875 (dzikie róże) http://www.granice.pl/recenzja,Dzikie_roze,732

    OdpowiedzUsuń
  13. O Cornelii Funke słyszałam za sprawą Atramentowej serii. Po tę książkę zdecydowanie nie sięgnę- już po opisie czuję, że się dla mnie nie nadaje :).

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja najpierw zabiorę się za Atramentową Serię, a potem za tą ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam ją parę ładnych lat temu i była dla mnie zbyt niedojrzała, dlatego na tej części poprzestałam. Autorkę uwielbiam za 'Króla złodziei' ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wolę trochę "poważniejsze" książki tej autorki ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ech, ja też jestem już za stara na takie pozycje :)

    OdpowiedzUsuń