wtorek, 12 kwietnia 2011

[53] Błękitnokrwiści ( Tom 1 )

Autor: Melissa De La Cruz
Tytuł: Błękitnokrwiści
Wydawnictwo: Jaguar
Ilość stron: 320
Czas czytania: 2 dni
Tom: 1

Moja opinia: W bibliotece powiedziano mi ,że ta seria znajduje się w drugiej bibliotece. Od razu poszłam się tam zapisać. Wzięłam na początek 3 części. Już od dłuższego czasu chciałam przeczytać te książki. W końcu taka okazja się natrafiła. Na blogu pojawił się nowy stosik. I właśnie czytając tę książkę chciałam rozpocząć stos.

Powieść jest fantastyczna. No może nie dosłownie. Bardzo mi się podobała. Szybko się czyta z powodu dużej czcionki ,która na pewno ułatwi czytelnikowi czytanie. Jest lekka gdzie napisana jest takim językiem by każdy czytelnik się połapał. Ma piękną okładkę. No może nie piękną ale ładną. Duży plus jest za to ,że na okładce jest numer tomu książki. W nie których trzeba przekartkować od deski do deski by się dowiedzieć ,która to część. Sama kilka razy się z tym spotkałam. Jedyny minus dla autorki to że  monotonnie stosowała nazwy różnych ulic ,marki ciuchów,budynków itp. Troszkę mi to przeszkadzało choć nie mówię ,że każdemu.

Na początku książki autorka próbuje przedstawić nam każdego bohatera. Jego charakter i rodzinę. Nic nie jest wspomniane o wampirach. Lub coś z tych rzeczy. Dopiero w rozdziale ,,20'' pierwszy raz zostaje użyte słowo ,,wampir''. Choć tak na prawdę uważają się za ,,błękitnokrwistych'' przy czym zwykli ludzie są nazywani ,,czerwonokrwiści''. Główni bohaterowie dopiero odkrywają w sobie to coś. No może nie wszyscy bo kilkoro już wie ,że są inni niż wszyscy. Jednak nie spodziewanie ginie jedna uczennica ,która również była wampirem. Okazuje się ,że ktoś powrócił by zniszczyć ich rasę. Wampiry tak na prawde są nieśmiertelni. Lecz to coś lub ktoś wysysa z nich całą krew ich całe życie. Główni bohaterowie muszą dowiedzieć się co się za tym kryje. Powstrzymać to. Na dodatek policja zatrzymuje ich przyjaciela Dylana ,który ponoć zabił Aggy. Choć to jest nieprawda ,ponieważ on jest zwykłym człowiekiem a ona wampirem. Nie był by wystarczająco silny by zrobić coś takiego. Oczywiście główni bohaterowie nie mogą powiedzieć tego policji. Gdyż nikt by im nie uwierzył i muszą chronić swoich. 

Książkę z całego serduszka polecam! Na prawdę godna uwagi i chwili czasu. :)


Opis książki: Schuyler Van Alen nie sądziła, że jest kimś więcej niż tylko normalną nastolatką. Bardziej normalną niż jej koleżanki. W doborowym towarzystwie dziewcząt z elitarnej prywatnej szkoły, Schuyler wyglądała jak brzydkie kaczątko, ale nie przeszkadzało jej to… Do dnia, w którym skończyła piętnaście lat. Żyły na przedramionach dziewczyny nabrzmiały, tworząc przerażającą mozaikę błękitów i fioletu. Pojawił się głód – potworne łaknienie, którego nie mógł zaspokoić ludzki posiłek. Schuyler zaczęła się zmieniać – w kogo? Wszystko splata się w czasie z tragiczną śmiercią jednej z uczennic Duchesne. Czy tragedia ma coś wspólnego z Schuyler? I dlaczego Jack Force, najprzystojniejszy i najbardziej pożądany chłopak w szkole nagle zaczął zwracać uwagę na ignorowaną dotąd koleżankę? Schuyler chce poznać sekret Błękitnokrwistych, ale prawda może ją wiele kosztować. Świat wampirów rządzi się własnymi prawami, a ten, kto ich nie przestrzega – ginie

6/6

14 komentarzy:

  1. Pierwsza!!! :D
    Książki muszę poszukać. Koniecznie! Tylko problem tkwi w tym, iż jak na razie nie zobaczyłam jej w żadnej bibliotece, a jedynie księgarni, ale mnie niestety na nią nie stać, no i zbieram kasę na książkę "Numery: Chaos". Chyba że poprzednio zapoluję na okazjach książki do 5 zł :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam wiele recenzji, które nie pochwalają tej książki, więc możliwe, że po nią nie sięgnę. No i nie lubię paranormal romanse, więc to raczej żadna strata xD

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja uwielbiam. Jestem właśnie w trakcie trzeciego tomu. ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze? nie doszukałam się tu wyraźnego romansu między postaciami o.O Owszem, jak w każdym życiu są miłostki, ale nie jak w "Zmierzchu", gdzie fabułą tylko na tym się opiera.
    Poza ty - recenzja niedokładna. W moim odczuciu, a niedawno skończyłam czytać książkę ;)
    No, ale moje zdanie znajdziesz na blogu [magiaksiazek.blog.onet.pl] Tu się nie będę rozpisywać ^^"

    OdpowiedzUsuń
  5. Prawda mam zamiar przeczytać pewną serię o wampirach ale jakoś do innych mnie nie ciągnie. Może dlatego, że trochę za dużo ich już jest i większość opiera się na "Zmierzchu".

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę zabrać się za te książki, ale już tyle ich wyszło, że masakrą będzie kupowanie ich jak mi się spodobają... Pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie zaczęłam czytać, ale strasznie mi się dłuży. Coś mnie nie wciągnęła

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością przeczytam, bo od dawna mam ją w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. póki co od wampirów trzymam się z daleka, ale w przyszłości pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie pierwsza część Błękitnokrwistych podobała się bardzo, więc sięgnęłam po Maskaradę, a później po Objawienie. Lecz co nowsza część coraz bardziej mnie rozczarowywała.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie "jedyna" się nie podobała, ale nie poddałam się i sięgnęłam po kolejne tomy. I sądzę, że im dalej, tym lepiej;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam wszystkie książki z tej serii. Wszystkie świetne, ale najbardziej podoba mi się Zbłąkany Anioł.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawie piszesz i dlatego dodaję Twój blog do czytanych :)
    Osobiście dużo negatywów słyszałam o tej ksiażce, ale nadal chcę się sama przekonać jak jest w rzeczywistości ;)

    OdpowiedzUsuń