poniedziałek, 21 marca 2011

[43] Miasto Kości

Autor: Cassandra Clare
Tytuł: Miasto Kości
Wydawnictwo: Mag
Ilość stron: 512
Czas czytania: 4 dni

Moja opinia: Główna bohaterka Clary podczas wypadu do jednego z klubów ze swoim przyjacielem Simonem zauważa dziwnego chłopaka o niespotykanych dotąd niebieskich włosach. Chłopak wraz z dziewczyną i dwójką podejrzanych typów wchodzi to magazynu. Clary każe wezawać ochronę swojemu przyjacielowi a sama udaje się do magazynu. Wchodząc tam widzi brutalną scenę jak jeden z typów próbuje zabić niebieskowłosego chłopaka. Okazuje się że dziewczyna wraz z dwoma męzcczynzanmi są Nocnymi Łowcami ,którzy zajmują się zabijaniem demonów w tym niebieskowłosego chłopaka. Clary jako zwykła śmiertelniczka wg. nie powinna ich widzieć. 
I w tym momencie cała akcja książki zaczyna się rozkręcać. Clary Frey zostaje przyprowadzona do domu Nocnych Łowców. Okazuje się ,że jej matka również była jedna z nich. Główna bohaterka wraz z nowymi przyjaciółmi zaczyna poszukiwać Kielicha , który pomoże w zabiciu jednego z najpotężniejszych demonów. Valentino nie dość że pragnie wybić wszystkich śmiertelników to na dodatek był mężem matki Clary.! 

Wypożyczając tę książkę dużą uwagę przykuł opis książki. Jest taki tajemniczy i fascynujący. Od razu wiedziałam, że muszę przeczytać tę książkę!. Gdy zaczęłam czytać wiedziałam ,iż ta opowieść jest fantastyczna. Już od pierwszej strony nie mogłam się oderwać i wciąż chciałam czytać dalej! W końcu przyszedł przykry moment ,gdy książka dobiegła już końca. Kilka razy jeszcze się jej przyjrzałam i doszłam do wniosku ,że warto było ją przeczytać. Choć książka nie należy do najchudszych mogę wszystkich zapewnić ,że nie stracicie czasu czytając ją. Do przeczytania zachęciły mnie też pozytywne opinie na innych blogach. Zawsze gdzie się spojrzałam każdy dawał najwyższą ocenę w swojej skali oceniana. Myślę ,że powieść ta spodoba się każdemu kto lubi książki fantastyczne ze szczypta magii. Książka trzyma w napięciu do ostatniej kartki. Mam nadzieję ,że w mojej bibliotece będą kolejne tomy. Gorąco polecam!


Opis książki: Tysiąc lat temu, Anioł Razjel zmieszał swoją krew z krwią mężczyzn i stworzył rasę Nephilim, pół ludzi, pół aniołów. Mieszańcy człowieka i anioła przebywają wśród nas, ukryci, ale wciąż obecni, są naszą niewidzialną ochroną. Nazywają ich Nocnymi Łowcami. Nocni Łowcy przestrzegają praw ustanowionych w Szarej Księdze, nadanych im przez Razjela.

Ich zadaniem jest chronić nasz świat przed pasożytami, zwanymi demonami, które podróżują między światami, niszcząc wszystko na swej drodze. Ich zadaniem jest również utrzymanie pokoju między walczącymi mieszkańcami podziemnego świata, krzyżówkami człowieka i demona, znanymi jako wilkołaki, wampiry, czarodzieje i wróżki. W swoich obowiązkach są wspomagani przez tajemniczych Cichych Braci. Cisi Bracia mają zaszyte oczy i usta i rządzą Miastem Kości, nekropolią znajdującą się pod ulicami Manhattanu, w której leżą zmarli Łowcy. Cisi Bracia prowadzą archiwa wszystkich Łowców Cieni, jacy kiedykolwiek żyli. Strzegą również trzech boskich przedmiotów, które anioł Razjel powierzył swoim dzieciom. Jednym z nich jest Miecz. Drugim Lustro. Trzecim Kielich.


6/6

14 komentarzy:

  1. czytałam kiedyś i bardzo mi się podobało, chociaż nigdy nie zaczęłam kolejnych części

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dłuższego już czasu bardzo chcę ją przeczytać więc na pewno prędzej czy później to zrobię. Poza tym tyle osób ją poleca, że samo to sprawia, że jestem jej ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak uda mi się wyłuskać trochę czasu z przyjemnością przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakiś czas temu chciałam się za nie zabrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście, że czytałam. Uwielbiam całą serię, a spośród bohaterów największa sympatią darze Aleca i Magnusa. :D

    Nowa recenzja - zapraszam! ;)) {okiem-czytelnika.blogspot}

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam spory kawał czasu temu i wtesy wydawało mi się strasznie zaplątane. Chyba muszę przeczytać jeszcze raz

    OdpowiedzUsuń
  7. Tyle pozytywnych opinii przeczytałam, więc czas już sięgnąć po tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i bardzo, bardzo mi się podobała:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam ale się przymierzam do tego.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jedna z najlepszych książek jakie czytałam. Chociaż z całej serii najbardziej lubię Miasto Szkła. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj tak, popieram Twoją opinię. Seria jest świetna, ale z czasem pojawia się trochę za dużo romantycznych scen (jak na mój gust), nie tylko tych... przewidywalnych;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę zarzucić na siebie dres, wygodne buty i na polowanie marsz! ;p
    A tak na poważnie: chciałabym przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam, bardzo mi się podobała. Wiem, że w bibliotece są dalsze części, ale nie będe czytała

    OdpowiedzUsuń