sobota, 12 marca 2011

[40] Marzycielki

Autor: Katarzyna Majgier
Tytuł: Marzycielki
Wydawnictwo: Akapit Press
Ilość stron: 224
Czas czytania: 2 dni

Moja opinia: Książka opowiada nam o dwóch siostrach których rodzice się rozwodzą. Z ekskluzywnej dzielnicy przeprowadzają się razem z matką do szarego i burego bloku. Monice w ogóle się to nie podoba natomiast Liliana i jej matka są po prostu zachwycone. Dziewczynki poznają przeszłość swojej matki , która jakoś nie lubiła o tym rozmawiać. Okazuje się że matka dziewczynek i dwie inne kobiety miały klub który nazwały Marzycielki. Miały ambitne marzenia i dążyły do ich spełnienia. W życiu dziewczynek dużo się dzieje. Poznają dużo nowych osób. Czy Monika pogodzi się z przeprowadzką? Czy dziewczynki będą chiały zostać marzycielkami? Jak poradzą sobie w nowej szkole? Na te pytania znajdziecie odpowiedź właśnie w tej książce.

Z tą autorką miałam przyjemność już się zapoznać. Po udanej książce ,,Przebój na pięć'' postanowiłam spróbować czegoś nowego. Książka okazała się równie dobra jak ta którą czytałam jakiś czas temu. Jest lekka i napisana takim jeżykiem ,że może ją przeczytać każdy niezależnie od wieku. Chociaż ostatnio przerzuciłam się na trochę inne klimaty to i tak nie zaszkodzi czasem sięgnąć po książkę która świetnie nadaje się na zrelaksowanie się. Autorka świetnie dobrała bohaterów. Na półce czeka jeszcze jedna książka tej autorki już niedługo ukaże się recenzja. Polecam!


Opis książki: Po rozwodzie rodziców piętnastoletnia Monika wraz z mamą i siostrą ma przeprowadzić się z dużego domu w małym miasteczku, do małego mieszkania w nowohuckim bloku. Ta perspektywa wcale jej się nie podoba, więc próbuje obmyślić plan, który pozwoli jej zostać w rodzinnym mieście.
Jednak zanim jej sie to uda, odkryje wiele rzeczy, których wcześniej nie dostrzegała w swoim otoczeniu, rodzinie, koleżankach, a nawet w sobie samej.

5/6

14 komentarzy:

  1. z przyjemnością przeczytam jak będe mieć okazje ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. taka lekka lekturka przyda mi się po testach w kwietniu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo, że książka wydaje mi się typowo młodzieżowa, to i tak chciałabym ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja koleżanka ją czytała i sobie chwali ową pozycje ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, już raz czytałam książkę tej autorki, może kiedyś. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Miło wspominam czas poświęcony tej lekturze... Co prawda pierwsza część (Trzynastka na karku) bardziej mi się podobała, to jednak do całej serii mam wielki sentyment... Choć w sumie nie wiem czy teraz odebrałabym je dobrze...

    OdpowiedzUsuń
  7. Może kiedyś jak na razie mój stosik bardzo szybko rośnie.

    Ps.Zapraszam nn na nika-poleca

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam zamiar ją wkrótce przeczytać. ;>

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam i ksiązka bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, nadal nie jestem do pani Majgier przekonana. Mimo że w szkolnej bibliotece mam, o ile się nie mylę, "Po co mi chłopak?" to jeszcze nie sięgnęłam. Cóż, może i tracę wiele, ale i tak mam dużo książek... ważniejszych, na wyższych półkach, niż taka ot obyczajówka. Może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na razie nie sięgnę, choć może kiedyś :).

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam ją dość dawno, ale bardzo miło ją wspominam :)

    OdpowiedzUsuń