sobota, 8 stycznia 2011

[21] Dziewczyna Ameryki 2 : Pierwszy krok

Autor: Meg Cabot
Tytuł Dziewczyna Ameryki 2 : Pierwszy krok
Ilość stron: 215
Czas czytania: 1 dzień 

Moja opinia: Ostatnio bardzo polubiłam twórczość Meg Cabot. Po przeczytaniu pierwszej części Dziewczyna Ameryki
postanowiłam że muszę sięgnąć również po drugą część.
W pierwszej części spodobał mi się oryginalny pomysł Pani Cabot. Jeszcze nie spotkałam się z taką tematyką. Niestety ze smutną miną muszę przyznać że teraz jestem troszkę zawiedziona. A mianowicie Meg chyba nie do końca przemyślała dla kogo pisze. Nie wiem czy ta książka powinna się znaleść na półce dla dzieci w wieku 10-13 lat. Moim zdaniem 10-letnia dziewczynka nie powinna tej książki przeczytać.
Dziewczyna Ameryki 2 to lekka książka przy której można się pośmiać. Wystarczy jeden wieczór i już ksiązka jest przeczytana.

W ksiązce Dziewczyna Ameryki 2 są opisane dalsze przygody Samanthy. Która już jest nieco starsza. Na początku jest wspomiane z pierwszej części iż uratowała życie prezydentowi. Jest teraz sławna , kręcą się wokół niej fotoreporterzy. Chodzi z synem prezydenta. Normalnie żyć nie umierać. Ale w tej części zachodzi dużo zmian. Samntha musi zacząć podejmować trudne decyzje. Nie jest pewna do końca swoich wyborów.

Ogólnie można powiedzieć że książkę lekko się czyta. Książka nadaje się raczej dla osób które wiedzą już trochę o ... seksie. Tak , no właśnie Pani Cabot bardzo często poruszała ten wątek w książce.


Opis książki: Wszyscy myślą, że Samantha Madison, która rok temu uratowała życie prezydentowi, jest już gotowa. Nauczyciel rysunku twierdzi, że jest już gotowa malować męskie akty. Prezydent sądzi, że jest już gotowa poprzeć na MTV kontrowersyjną ustawę dotyczącą seksu. A David, syn prezydenta i chłopak Sam, uważa, że jest już gotowa TO zrobić. Wygląda na to, że jedyną osobą, która nie jest tego taka pewna, jest Samantha

4,5/6

12 komentarzy:

  1. wyznaczanie wieku czytelników wg mnie to głupota. 10 letnia dziewczyna potrafi być niejednokrotnie bardziej dojrzała od tej 13 letniej. Poza tym zakazany owoc najlepiej smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna książka ;) Moja koleżanka zaczytywała się w nią nawet na lekcji matematyki hahaa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet w opisie książki jasno widać, że chodzi tu głównie o seks. Mimo, że jestem w 'odpowiednim wieku' raczej po nią nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś to czytałam, ale to już dawno, dawno...

    PS. Dodaję do linek

    OdpowiedzUsuń
  5. Opis dał na książkę światło płytkiej i nieoryginalnej. Raczej nie przeczytam, ale zobaczymy... ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo nie lubię pani Meg Cabot, dlatego ograniczam kontakt z jej książkami do minimum. Nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham książki Meg Cabot, po tę już sięgnęłam i tak - autorka chyba musiała być wtedy trochę napalona skoro główna bohaterka myślała głównie o seksie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Meg Cabot. Po prostu ta tematyka do mnie nie przemawia, ale podoba mi się Twoja recenzja. (vanilla-review.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię książki Meg Cabot. Czytałam wiele jej książek i muszę przyznać ze niektóre fragmenty są trochę o seksie, ale Dziewczyna Ameryki 2 pobija wszystkie. Książka mi się podobała bo styl autorki jest świetny, ale myśłę że trochę przesadziła

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapraszam do siebie na nową notkę

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię książki Meg Cabot, ale nie wiem czy tę przeczytam.

    jeśli informujesz o nn to pewnie, że mnie informuj :)

    OdpowiedzUsuń