poniedziałek, 20 grudnia 2010

[15] Szczęśliwy T-shirt

Autor: Kate Brian
Tytuł: Szczęśliwy T-shirt
Ilość stron: 238
Czas czytania: 1 dzień

Moja opinia: Wow ! Jestem świeżo po przeczytaniu tej książki i nadal nie mogę się otrząsnąć. 
Powieść opowiada nam o nastolatce z San Francisco. Jej matka rozwiodła się z ojcem. Tata wciąż podrużuje i Carry widuje go praktycznie raz na rok. Gdy była jeszcze w podstawóce tata podarował jej czerowną koszulkę z zieloną gwiazdą na piersi ( patrz na obrazek ). Tam gdzie ją kupił uważana była za koszulką która przynosi szczęście. Carry mocno w to wierzyła , zawsze kiedy miała ją przy sobie przypomniał jej się tata za którym tak mocno tęskniła.  Pewnego dnia jej matka oddaje stare ciuchy Carry na cel dobrocznny które mają zostać wysłane aż do Indii. Niestety na tej stercie ciuchów znalazła się również szczęśliwa koszulka Carry. Dziewczyna jest z rozpaczona.

Wyrusza do Indii by odnaleść swój szczęśliwy T-shirt. Poznaje tam dużo nowych osób , trafia na wspaniałego chłopaka , który pracuje w schronisku dla dzieci. Proponuje jej by do niego dołączyła ona oczywiście się zgadza. Poznaje dużo dzieci , które się do niej przyzwyczjają . Jest bardzo lubiana. Ma tam spędzić całe wakacje. Zakouchuje się w chłopaku. Czy uda się jej znaleść szczęśliwą koszulkę ? Czy pozna jakie są prawdziwe przyczyny szczęścia ?

Książka naprawdę daje bardzo dużo do myslenia. Jej pouczająca a zarazem poruszająca. Pokazuje nam życie rodzin w Indii. Gdzie jest nędza, bieda itp.  Książka pokazuje nam że do szczęścia nie potrzebne nam żadne talizmany , czy inne rzeczy. By być szczęśliwym wystarczy cieszyć się z tego co mamy , i że mamy bliskie nam osoby. Że zawsze mamy dom do którego możemy wrócić , kochających nas rodziców. Bo tam na drugim kontynecie inne dzieci nie mają tyle szczęścia co my , żyją biednie , nie mają co jeść i co najgosze większość jest bita. 

Po opisie może książka wydać się troszkę dziecinna i taka zwykła młodzieżówka. Tak nie jest ! Mimo zwykłej okładki i prostego opisu książka jest naprawdę godna polecenia. Niektórzy muszą ją przeczytać by naprawdę docenić to co mają.

Chciałam dodać że jeszcze nie spotkałam książki o takiej tematyce. Autorka miała bardzo orginalny pomysł. Taka chistoria raczej nie zdażyłą by się w realistycznym świecie. Ale i tak podziwiam autorke. I ta książka na pewno będzie tkwiła w mojej pamięci bardzo długo. 


Opis książki: Carrie Fitzgerald jest najszczęśliwszą dziewczyną. Jako jedyna drugoklasistka należy do uniwersyteckiej drużyny koszykówki, dostaje najlepsze role w szkolnych przedstawieniach i ma najprzystojniejszego chłopaka w szkole. Jest też najbardziej przesądną osobą. Uważa, że ma szczęście dzięki T-shirtowi, który tata przywiózł jej z jednej ze swoich podróży. Ale mama przez pomyłkę oddaje koszulkę na cel charytatywny – dla sierocińca w Indiach. Gdy Carrie opuszcza szczęście, robi to, co zrobiłaby każda logicznie myśląca dziewczyna – jedzie na drugi koniec świata, żeby odzyskać T-shirt. 

6/6

13 komentarzy:

  1. No no no ;)) Co za długość :) Tak trzymaj, a po książkę być może sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja sobie ją pożyczyłam, nie czytając opisu. Dopiero w domu przemierzyłam wzrokiem całą tylnią część okładki, gdzie znajdował się właśnie opis. Pomyślałam, że co to jest za banalna książka... Że w ogóle jest jakaś dziecinna, nawet nie taka młodzieżówka. Później przyjrzałam się okładce. Wtedy przejrzałam na oczy ;p I, jak pewnie zauważyłaś, dałam ją do ggrudniowego stosiku, jednak po skończeniu go, no prawie, przełożyłam ją do styczniowego stosu... Tak więc, jednym słowem, w ogóle nie miałam ochoty czytać tej książki! Ale po twojej recenzji stał się cud! Zamierzam ją przeczytać zaraz po FniN oraz Trzeciej Kuzynki...

    Aha, i zgadzam się z Leną, ta długość jest idealna ;) Tak trzymaj! ;]]

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie :) Jeśli ją gdzieś zobaczę, przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka rzeczywiście nie sprawia wrażenia 'dojrzałej'. Jest wręcz przeciwnie, więc jeżeli się na nią natknę to na pewno przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna recenzja ;) Widzę, że coraz bardziej się wprawiasz ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hehe, to może być dobre ;D Nieźle się zapowiada. Chętnie przeczytam, jeśli trafi mi się w łapki ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. czytałam i też mi się bardzo podobała ;) w końcu napisana przez moją ulubioną autorkę. ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajnie się zapowiada, jak natrafię to sięgnę, bo taka :oryginalna tematyka" mnie kręci chwilowo :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam, ale jakoś nie byłam nią zbyt zachwycona, chociaż bardzo zła też nie była :)
    u mnie nn :)
    [ pamietnik-czytania.blog.onet.pl ]

    OdpowiedzUsuń
  10. po pierwsze świetna recenzja, a po drugie książka wydaje się naprawdę ciekawa. mam nadzieje, że kiedyś uda mi się ja przeczytać. choć póki co wypadało by się odkopać z tych stosów co nietknięte leżą mi pod łóżkiem...

    OdpowiedzUsuń
  11. heeej, u mnie znowu news ;D
    [ pamietnik-czytania.blog.onet.pl ]

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie czytam tą książkę i jak na razie zapowiada się super :)

    OdpowiedzUsuń